Kam kráčí armádní SAR?

34 replies [Poslední]
mika vrtulka
Offline
Členem od: 09.06.2009

Zdá se, že dalším plynutím času a nezbavením se nekompetentních lidí v čele Armády České republiky dojde k tomu, že AČR nebude schopná plnit své závazky, pomáhat vlastním občanům a možná její větší část se bude nacházet mimo území ČR.

mika vrtulka
Offline
Členem od: 09.06.2009
Povodně

Jsem zvědav čím se bude AČR chlubit při letošních povodních. Neexistujícími zásahy vrtulníků? Zásahy bitevních vrtulníků Mi-24 zařazených do služby SAR?

parasutist
Offline
Členem od: 04.08.2009
pomoc AČR

jak tak sleduji TV tak asi ničím, nechápu že už AČR nepomáhá. Není lepší pomáhat (npř.pytlovat) před příchodem vodoy než po ní kdy je v bytě či domě Xmetrů vody? Lepší je asi zabezpečovat koncerty pro rodiny vojáků sloužících v zahraničí.

mika vrtulka
Offline
Členem od: 09.06.2009
Povodně 1997 - 35 nasazených vrtulníků

Povodně 2010 - zatím přislíbeny 2 vrtulníky Mi-171Š. Možná až opadne voda přiletí další. Zatím operuje v prostoru povodní Mi-8 s ministrem Bartákem koukajícím z okénka na nešťastníky. Možná se ale jedná o morální pomoc.
 
Každopádně můžeme poděkovat Pickovy za zdevastovaný SAR, vyházení nejzkušenějších pilotů a ukončenou spolupráci armády s IZS.
Jak se říká, dejte blbci funkci...
Picek umí jen tlachat, aniž by tušil o co jde, a lhát.

Technik
Offline
Členem od: 30.06.2009
a jsme opět u toho...

Je potřeba mít ve službě lehčí vrtulníky vhodné pro SAR.
Současná situace ukazuje, jaké manažerské a velitelské selhání bylo zlikvidování služby SAR 
v podání W3A Sokol.
Konečně se někdo ze zodpovědných  (nejsou neznámí) snad chytne za hlavu a investuje do resursů a oprav.
Smutné je, že se nejdříve musí utopit několik nebožáků.
Povodně jsou první příležitostí ukázat daňovým poplatníkům, že za jejich peníze ti obyčejní vojáci nejsou bandou darmožroutů.
"AČR brání a pomáhá"  tohle heslo nám jaxi vymizelo, ale bylo opravdu výstižné.

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Radši se k tomu nevyjadřuji

Musel bych se hodně naštvat...:)))))

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Zásah SARu s IZS - tak to má fungovat..:))) Blahopřeji

Je s podivem, že se podařil zásah, (pro "Jinéhokolegu" z Mi-171Š opakuji zásah, nikoli převoz). Velký vrtulník by zde evidentně nezmohl nic. Jde o časté typologie zásahů, kde je jako naschvál téměř vždy místa poskrovnu, rozhodně nejsou k dispozici rozměry fotbalových hřišť. Času je také málo.
Veškerá účast na zásahu byla provedena piloty odchovanými Plzeňským výcvikem. Jsem rád, že to armádní úředníci nezahubili úplně a SAR ještě žije.
http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=15753
Tak to klidně mohlo fungovat i na Moravě. Dozvíme se někdy kdo se vlastně rozhodl a kdo je za odstavení Sokola na Moravě zodpovědný..? Kolik zásahů se vlastně nekonalo, pro nevhodnost přistaveného typu Mi-171Š v Přerově? S Mi-24/35 je postavení SARu na Moravě mnohem horší, než jaké bylo před reformním krokem. Dozví se tyto údaje někdy veřejnost?

bob
Offline
Členem od: 07.02.2010
LZS a SAR jdou v AČR do útlumu, bohužel...

Vydra je poslední lehký odvárek plzeňských profíků. Jeho kolegové to vědí. Do sedla ho vysadil, po intenzivním leštění klik, jeho věrný spolužák pplk.J.V.
Je to tak? Milane? Jirko?

mika vrtulka
Offline
Členem od: 09.06.2009
J.V. = Jiří Vávra.

J.V. = Jiří Vávra, velitel 24. křídla 24. základny dopravního letectva Praha-Kbely VÚ 8407. To jen tak na okraj pro ty co neví co znamená J.V....

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Sokol W-3A

Kam má dojít plánovaný útlum tohoto záchranného speciálu? http://hn.ihned.cz/c1-40238070-vojenske-vrtulniky-jiz-na-pomoc-neprileti. Možná napoví dopis který je zaslán ministryni pod článkem. Jinak si to nedovedu vysvětlit. Chybí možná 100 milionů a to je vedle těch obřích investic a propouštění jako prdeček. Přesto si vojenští stratégové nedovedli spočítat, že jim Sokoli jednou dolétají do středních nebo generálních oprav? No toto. Jakpak asi probíhá plánování na MO a GŠ? 

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Přerovský SAR zásah

Tak Mi-171Š letěla sekundární převoz. http://www.prerov.army.cz/ Kupodivu odlétli za 8 minut, což je obdivuhodné, pokud dopředu čekali vzlet. (Pravděpodobně s roztočeným Safírem....). To hodnotím vysoce pozitivně. Vlastně je důležité ten čas zdůraznit, jelikož je absolutně reálný. V zimě při mínus 10 a navíc v noci tomu rozhodně věřím..:))) Potom mě celkem zarazilo to přistávání na heliportech. Generál Picek tvrdil, že heliporty jsou potřeba pouze pro LZS a že my lžem. Copak se v army stalo, že tomu již tak není? Zřejmě přistáli hnedle na první běžně používaný heliport v Praze. To vyklízení heliportu policií bylo pouze ze cviku jinak zajisté nebylo kvůli rozměrům a hmotnosti Mi-171Š opodstatněné...:)))) A to NVG až k návratu, to jsem se nasmál. Hladinový let s NVG. To muselo být!! Nebo kvůli nácviku letěli v noci domů nad zemí? Asi kvůli zvýšení bezpečnosti letu. Nebylo by vhodnější ho použít primárně pro záchranu? Nebo nelze v reálu NVG použít pokud se letí do osvětleného města? Sakra, asi tomu nerozumím..:))) Mohl tiskový mluvčí také napsat, že NVG bylo využito už při hledání mašiny v Přerově. Potom by se jeho využití vyšplhalo na skvělých 110%.
Práce army propagandy je prostě hrůza a děs. Snad se jednou pochlapí a dokáží jasně napsat, že Sokol tohle dělal za ztížených i bez NVG a mohl přistát na většinu heliportů bez jakýchkoli opatření. Vzlet bez přípravy i v zimě a v noci kolem 5 minut. To by se ale musela na základně vyměnit celá generace lidí a ruku na srdce, to při ekonomické krizi za branou základny půjde jenom ztěžka. A generál Picek si nestěžuje, že si někdo plete LZS s SARem? Třeba tiskový mluvčí Přerovské základny - Milan Kouřil?  Kluci v Náměšti si užijou s Mi-24, když jim někdo vysoce zodpovědný hodil tento horký brambor na hlavu. Nemínim je za to odsuzovat jsou v tom nevině. Nevyštípali kvůli svým požitkům celý roj do civilu jako to zvládli jiní kolegové.

jinykolega
Offline
Členem od: 02.01.2010
SAR a to ostatní

 

<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

 

Kikine, přesně tak, nerozumíš tomu!!!  A víš proč?  Nikdy jsi s NVG nelétal.
Kdyby ten převoz udělal Sokol, tak by jsi to rozebral jako vrchol pilotního umění s využitím speciálního záchranářského výcviku.  To, že pomáhala zachránit život Mi-171, tak jako to ještě před vaším rojem SAR dělali Mi-17 ve službě SAR po mnoho let několikrát, to už se ti do krámu moc nehodí.  Ale zkreslovat a kroutit, to ti jde docela dobře.  Ač jsem to neletěl, vím že to jsou jenom fakta, nechť sám čtenář posoudí.  Ale…  Stále hodnotíš nepoznané.  Hodnotíš vrtulníky ve kterých jsi neseděl, vycvičenost pilotů se kterými jsi ani neletěl, ty, palubní technik(a to neútočím na PT, nesmírně si jich vážím).  Pak z toho vyjde tak 30% pokroucené pravdy ve všem co napíšeš a to ti ještě přidávám.  Ale s tím asi nic nenaděláš, máš to zřejmě v povaze.  Musím se smát tomu, jak pořád brečíš, jako malej Jarda, a to jak vidím, nejsem sám kdo si tady toho všimnul.  A ještě tomu všemu dáš korunu, když v těch svých výlevech napíšeš: „Myslím si, že náš přístup a osobní oběti, které jsme z titulu nepohodlných lidí pro velení, museli nést, má v konečném důsledku nesporné přinosy ve zintenzivnění Vašeho výcviku a přitlačení velení k realnějšímu pohledu na průběh modernizace i stav výcviku u základny.“.  Mohl by jsi konkretizovat tu tvoji oběť která zintenzivnila náš výcvik a přitlačila velení, to by mě fakt zajímalo.  Jestli opravdu věříš tomu, že když jsi odešel do civilu, nebo když napíšeš nějaké polopravdy, nám dopomůže k výcviku, tak jsi fakt mimo…….tak se prosím tě už konečně PROBER.  Ten tvůj „tvrdý útok“, ten tvůj přínos našemu výcviku a pohledu velení je nulový, prostě nula, jestli luštíš křížovky tak nicka, prostě NIC.  Pouze se tím děláš zajímavý - rádoby odborník a krmíš ty, kteří tomu nerozumí, to je vše. A propaganda….ve tvém případě se na to hodí situace, když zloděj volá chyťte zloděje.
pravděpodobně tvůj „jiný kolega“

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Tak co Jinýkolego?

Rozkopal jsi mi bábovičku a teď jsi najednou velký kluk a na pískoviště už nechceš? I to svědčí o výši tvého intelektu. No, v Přerově zůstali již jenom "opravdové kádry"...:))))) Je dobře, že jsem pryč. S tebou by se opravdu špatně sloužilo.

mika vrtulka
Offline
Členem od: 09.06.2009
Ale no tak, soudruzi...

Ale no tak, soudruzi...

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Mám radost Miko vrtulko

Že se z nich alespoň někdo ozval. Bohužel, jinak než silnou dávkou ironie a jízlivosti je nevyprovokuji. Hrobové ticho ohledně SARu z Přerova, vždy svědčilo o "intezivním nácviku činností SAR a zahájení výcviku záchran v noci"....:))) Dotazy na tiskového mluvčího armády byly vždy mistrně překrouceny. Tedy, soudě dle sebevědomého příspěvku Jinehokolegy, mají nalétáno záchran v noci "víc než my za celých 10 let dohromady" a KaNGŠ nelhala. Ale k tomu se již nepřiznají. Nechtěji připustit do dneška spoustu věcí a neférovostí. Neviním všechny, jsou mezi nimi suproví kluci, kteří překvapili a řekli své názory na rovinu, tak jak se patří. Jsem jim za to velmi vděčný. Byl to doušek vody v poušti:). To jsou, podle mě dobří adepti na kapitány. Mají rozhled a po patřičném výcviku by zalétali s přehledem i záchrany v noci. Nikoli ti s tunelovým viděním ala Mi-171Š, způsobovaným zřejmě NVG. To tzv. tvrdé jádro, soustředěné kolem tenisového roje, to bylo a je vždy vyrovnáno v jedné lajně. Pár výroků, možná odůvodnění mé nespokojenosti, které jsem slyšel z jejich úst: Potichu jste si deset let vydělávali...; jste nafoukaní...; co s tím Sokolem pořád máte...; pilot Sokola není pilot...; nařizuji Vám to proto, že vím že Vás naseru...; už jste konečně dolétali...; co jste tam zase pos..li...; z létání jste vyškrtnutí, potřebujem systémy....; o co Vám pořád jde...; tak už jste konečně skončili....asi nemá cenu pokračovat. Těch perel bylo více, nevzpomenu si na všechny. Bohužel tato názorová skupina se soustředila povětšinou ve velení letky a základny. O to jsme to měli, proti takovému nazorovému opozitu těžší, než kdekoli jinde. Na vlastní (ale přesto cizí) základně. Sloužil jsem tam od roku 1986. Nikdy neuznali za vhodné, pokud jde o SAR, získat od nás jakékoli poznatky a letové zkušenosti, kterých jsme měli za 10 let speciálního výcviku a autorotací až na zem mnoho. Což bych logicky očekával. Jediné co vždy ochotně demonstrovali, bylo jak jsou lepší než my a jak našimi schopnostmi opovrhují, neopoměli zdůraznit jaké jsme oproti nim nuly. (Opět připomínám, ne všichni kalili vodu, jde o jedince) Naše zmínky o nočních záchranách brali zpočátku jako otevřené lhaní. To jim vlastně zůstalo dodnes. O Sokolech a stylu našeho léní nic neví. Co ví určitě, že to zmáknou líp než my klidně i se 6 tunami navíc. Je to o lidech, bohužel. Já jim to rád, klidně i po letech připomenu, protože se domnívám, že je potřeba se z takového způsobu velení ponaučit a dělat to trochu jinak. Jinak v armádě nebudou normální lidi, zůstanou jenom vyvolení. To asi není záměr armádních reforem. To jen na omluvu za to rýpaní...:))) Nemyslím to zle. Teď už se mi neozvou...:))) Škoda.

gom
Offline
Členem od: 04.07.2009
vážený kolego

To, co je tak bombasticky popsáno na firemním webu, ve skutečnosti vyznívá jako naprosto běžný sekundární zásah LZS. Mimochodem, není to tak dávno, co se jistí generálové oháněli tím, že lety LZS ve prospěch IZS jsou okrajovou záležitostí a nadstandardem.
Nicméně, takovýchto "hrdinských kousků" se odehrává v Plzni ročně ... stovka? Jen bez použití NVG v prosinci v pět hodin odpoledne (hodinu po západu Slunce) a také bez zbytečné váhy dvou nepotřebných záchranářů, kteří se akorát také kontaminují a v kontaminovaném vrtulníku by asi na další zásah letět neměli... a bez zbytečných keců a medializace.
 
Na závěr... o úrovni výcviku na základně vrtulníkové letky Přerov svědčí i fakt, že ve vrtulníku letěli dva kapitáni... Kdeže jsou opravdoví praví piloti? Těm se nedá tak náročný úkol jako hotovost SAR (a případné převozy LZS) svěřit.
 
No, tak jako se tu vztekáme nad mrtvolou, a do nového roku můžeme jen přát pacientům od Jihlavy na východ komfortní cestování bitevním vrtulníkem.
 
 

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Re: SAR a NVG pro Jinýkolega

Tedy, pokud tomu NVG, dle tvého názoru  nerozumím. Pokus se veřejnosti i mě odborně odůvodnit použití NVG při odletu z heliportu. Bylo to tak nebezpečné, že nebylo vyhnutí? A co potom? Šli jste s NVG na hladině domů?...:))) To by mě zajímalo, racionální odůvodnění. Potom bych si rád poslechl, kolikrát jste ho použili při nácviku záchran v noci z neznámého terénu. Zde bych ho logicky předpokládal. Proč NVG nebylo použito při povodních? Kolik jsi strávil hodin nácvikem záchran v noci ty osobně a zkusil sis to v neznámém terénu? Tedy nikoli v Prostějově nebo v Přerově na letištní ploše 5x 5km. Proč hodnotíš ty mě? Jsi si jistý, že jsem 17 nelétal? Sokola neznáš a jeho schopnosti také. Já jsem si dokonce, na rozdíl od tebe, sesbíral informace než jsem začal cokoli tvrdit. Mám reference lidí kteří dlouhodobě létali oba typy a jsou opravněni pro srovnání. Obávám se, že ty nikoli, přesto máš soudů okamžitě plný rukáv. My jsme šli do medializace problému. Vystoupení před Halaškou, Minaříkem i Braunem na kinosále. Dopis Parkanové. To je podle tebe zřejmě nic. A nabídka praporčického místa pro vysokoškoláka po 24 letech u armády je dle tebe zřejmě košer a přiměřené? Asi ano i tak se to dá nazvat. Co jsi pro zintenzivnění výcviku udělal ty osobně, připlatil jsi si nějaké letové hodiny v civilu? Byl jsi za Braunem? Protestoval jsi i jinde než u baru se sklenkou v ruce? Jsi spokojený s časováním modernizace? Jsou všechny rotace připraveny na nové mašině? Nové přístrojové vybavení máte zajisté strávené za měsíc stejně kvlaitně jako my po 10 letech. A pokud tvrdím, že nemáte šanci ho plně ovládat, mlžíte. Zajisté lžu a moje osobní zkušenost je podle tebe, poznamenána mojí neschopností se cokoli naučit. Jenom na Mi-171Š jsou ti chytří? Nebo jak si tvé postoje mám vysvětlit? Stále, platí mé jiné tvrzení zde prezentované, někteří piloti Mi-171Š (pakliže jsi pilot) po nasazení NVG na hlavu, přestali racionálně uvažovat. Zřejmě má NVG vliv na sebevedomí, které se často stává přehnané. Jinak, dle toho jak se čílíš, jednoho palubního technika očividně nerespektuješ ani neuznáváš. Bez jakýchkoli argumentů mě osobně napadáš. Zatím jste pánové ani s NVG nepředvedli nic co bychom se sokolem nezvládli. Zato rezev u Vás je i po roku sezení v SARu stále víc než dost. Především ve výcviku záchranných činností. O noci se radši nebavím. Co Vám jde skvěle a vždy tomu tak bylo je prezentace Vaší (bohužel pouze Vaši) práce. Ať již byla v jakékoli kvalitě. A také odměňování (Jenom těch vyvolených). Jak Vaše snaha natlačit se do SARu dopadle je zřejmé. Je téměř zlikvidován. Ale i ta chvíle si tam posedět, stála za to, že? A nyní mi zkus ty ryzí pravdo, oponovat a při tom nelhat, nebo nepřekrucovat.  Zdraví tě se zbožnou úctou k pilotu NVG, jenom a pouze obyčejný palubní technik roje ze Sokola. (Taky na nic vrtulník, nemá NVG, že?...:)))) A s tím zlodějem jsi to myslel jak? Nejsem dostatečně inteligentní, proto nemohu Vás, novodobé božstvo NVG, pochopit...:)
P.S: Vrchol výcviku z tohoto jednoduchého letu udělal až Kouřil na webu. Zdá se, že s tvojím souhlasem. Stejný člověk nenapsal ani čárku ze záchran, které jsme provedli za ztížené noci v Hostýnkách a atd. pod Vašim velením. A to byly opravdové záchrany v noci. Nikoli po všech ohledech zajištěný denní převoz pacienta. To je ten malý rozdíl, který zatím ještě nevnímáš.

Majestic
Offline
Členem od: 23.08.2009
co je to tady zase za kravál

Kikine,Kikine.....zase tady předvádíš toho velice naštvaného člověka,jak tě většina lidí zná po té,co Vás bohužél všechny povyhazovali z armády...dle mého názoru samozřejmě neprávem,ale hold mají větší pravomoce než já kdy budu mít.
Velice se mi ale nelíbí,jak se tady neustále trefuješ do toho,co z přerovské základny zbylo a co se snaží aspoň nějak fungovat.Samozřejmě,že tady jsou idioti,co se nikdy nezmění,ale trefovat se zrovna do osádky,ve které letěl např. Koutňas,pokud ho znáš,to mi příjde docela ubohý.Většinou v každém tématu s tebou souhlasí a dávám ti za pravdu,ale tady mě to prostě už fakt naštvalo.SAR,kterou tvořily Sokoly je prostě nejspíše nenávratně pryč a ty by jsi to konečně mohl zkousnout a neztrefovat se do 17/171Š.Připadne ti snad nynější situace lepší?Kdy SAR drží ingoty v Náměšti?Mně přišly 171 lepší a účelnější...jaxi u 24ek postrádám jeřán a nějaký ten prostor pro raněné,ale to je fuk.To zde ted nebudem asi probírat.
Píšeš tady o možné závisti.No myslím,že je i oprávněná nemyslíš?Ikdyž samo,že je závist blbá vlastnost.Ale jak jsme tady drželi hotovost 171kama,tak musím po tom roce říct,že jsem SAR měl 2x do měsíe,jeden víkend a jeden pracovní den, a docela to házelo pěkné cifry..a o volnu ani nemluvím:-)...nedávno prý kluci z Plzně vyhráli soud a jistě oba víme,že to jsou hezké cifry,co by měla armáda zaplatit.Takže i z toho jde vidět,že za těch 10 let sis určo taky přilepšil až až....brečíte tady,jak byla armáda k Vám krutá,ale ona je krutá ke všem a ruku na srdce,jestli by jsi např. ty odešel ze svého místa,kdyby Sokol ještě byl a nezrušili Vás a ty jsi po X letech sloužení např. odešel sám a neumožnil vyhodit maldýho kluka,co je na místě terpve pár let.....nedávno se propouštělo a musím říct,že se snažili tady toho koryta držet všichni zuby nehty....a bylo jedno,že má např. 25 let za sebou....Ale docela jsem odbočil a už se mi to nechce mazat.
Prostě chci jen říct,ať tady neočerňuješ to,co sice je špatné (celé vedení AČR),ale ti lidi co pro ně makaj,za to fakt nemůžou......a jen tak mimochodem.Ten článek psal pan vyKouřil a ne ta osádka sama....tak ber na to trochu ohled...díky.
PS.jen jsem reagoval,nijak to nezměnilo postoj k tvé osobě tady...

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Neshody mezi Mi171Š a Sokol

Problém mezi námi, podle mého mínění leží někde zcela jinde. Naše argumentace často narážela na pocit ukřivděnosti některých pilotů Mi-171Š, kteří diskuzi brali jako znevažování jejich pilotních schopností. To je ovšem velmi zcestné. Šlo o letové vlastnosti typu a délku speciálního výcviku. Nikoli o lidi. Někdo se snažil, ve vztahu ke službě SAR, udělat z Mi-171Š Sokola. A to byl kámen úrazu. Každý ví, že jednotlivé typy vrtulníku mají rozdílné letové vlasnosti a právě tyto letové vlasnosti jednotlivé typy předurčují k jiným letovým činnostem. V argumentacích od Vás, jsem často slýchal, že jsme nafoukaní a že to dovedete zalétat také. Určitě odvádíte dobrou práci na palubě, přesto jste omezeni letovou obálkou stroje a s tím nic neuděláte. Navíc jste neměli tak specializovaný výcvik na záchranné činnosti oproti nám, kde jsme se na něj 10 let specializovali. Nehovořím o autorotacích až na zem, díky nimž, ziskali piloti Sokolíků neskutečnou erudici a jistotu která nakonec vyústila v postupy pro noční záchrany. Zvládnutí stroje v krizové situaci posouvá jistotu pilotáže a schopnosti posádek mnohem dopředu. To jsme vše zvládali a nikde jsme se tím nechlubili. Čsto jsem slýchával Vaše pohrdavé poznámky o našich schopnostech a jak by jste autorotace řešili vy. Rovnalo se to přinejmeším zničené mašině. Mede a Ambróš zvládli vysazení obou motorů v 60 metrech už před 6-7 lety a na mašině nebyl škrábaneček. Všichni 1 třída, CR, snížené minima, kvalitní výcvik IFR. Pokud jsme se podívali k Vám, byla situace diametrálně odlišná. To jsou jenom střípky přesto zásadní. Pokud jsme se z této pozice ozvali, okamžitě to velení a čast ortodoxních bralo jako útok na jejich pilotní schopnosti a jakákoli diskuze se posléze zablokovala na této hraně. To je celý problém Myslím si, že jsme ho nevyprovokovali my, jenom jsme se začali bránit proti tomu hrubému nepochopení a nedali jsme kůži zadarmo. Jak to probíhalo si asi ještě pamatuješ. Averze se dala krájet. Pokud někdo z Vás tvrdí, že letové schopnosti Sokola jsou stejné nebo i horší než MI-171Š je to stejné, jako když my Sokolníci řeknem, že umíte létat jen okruhy. To naštve. Co mě mrzí nejvíc, že morální rozložení letectva došlo takového rozměru, že jedna profese si jde navzájem po krku. Pilotní sestav byl pro mne vždy konzistentní, reprezentoval vzdělání a měl jistý glanc a nadhled. Po našich sporech a tahanicích je evidentní, že to již dávno přestala být pravda. To byl můj omyl. Věřil jsem čemusi, co již dávno neplatilo. Sokol je z Přerova pryč a typové neshody také. Tak snad se to již v budoucnu nebude opakovat a obnoví se respekt jednotlivých složek letectva mezi sebou.

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Vítej do diskuze Majestiku

To, že to padlo na Koutňase je mi líto, mám ho za to lepší co ve velení, v době našeho odchodu, bylo. Když jsem psal příspěvek neřešil jsem jména. Přesto je vždy na mé straně řečeno několik faktů a ty nelze tak snadno (ne)okecat jak si myslí, že je vyargumentoval Jinýkolega. Pokud jsem něco tvrdil, vždy jsem studoval i Vaše předpisy a letová omezení. Nedovolil bych si cokoli tvrdit, pokud bych si nebyl jistý. Přečti si příspěvek Jinéhokolegy (zřejmě tvého kolegy) a zkus ho nestraně posoudit. Polemika je určitě na místě. Měla ovšem probíhat mezi námi oboustranně již před lety, kdy jsme šli pod 17 velení a rozhodně jiným tónem, než jaký dobře znám a je velmi podobný jako z pera Jinéhokolegy. Pokud chceš úctu, musíš ji umět i projevit jiným. To je fakt, který nenastal. To, že příspěvek psal Kouřil, který bez toho, aniž bych ho postrčil, nebyl ochoten psát o Sokolu nic, je mi jasné. To nemusíš nijak zdůrazňovat.
Jinak, k našemu sporu mohu dodat. Šli jsme do toho sami a taky proti všem. Na rozdíl od Vašich zajištěných pozic, jsme hráli vabank a to, že je první rozsudek na světě, ještě zdaleka neznamená, že nám armáda cokoli vyplatí a v dohledné době to rozhodně nebude. A zatím jsme do toho jenom peníze vráželi. Tedy tvůj optimizmus momentálně nesdílím. To co jsme v rámci soudního sporu a neshod s velením na vlastním hrbu odtáhli, beze slůvka veřejné podpory z Vaší strany (respektive od mužstva, které tomu v té době velelo), to si ani neumíš představit, jaký to byl tlak. Odchod od létání bez možnosti posledního letu, bez oslav, bez popřání to si taky po 25 letech služby určitě nepředstavuješ. Právě to jsou vzpomínky, které mě zformovali do té podoby v jaké se nyní nacházím. Není to zatrpklost, rozhodoval jsem se sám, zda skončit či ne. Je to pouze odhodlání a snaha věci dotáhnout do konce a to důsledně. Ruku na srdce, nevím o tom, že by se nás ve velení kdokoli, tedy i Koutňas, zastal. Můžu ti dát první odpověď na žádost o dorovnání platu, kterou stvořil v té době velitel letky Libor Dědoch a pochopíš, proč jsme nemohli pod takovými lidmi sloužit. O tom dalším, co se pak kolem nás dělo, se radši nezmiňuji. Podmínky, které byly Braunem a Dědochem pro nás vytvořeny byly pro mě nemyslitelné. Na to, abych poslouchal jak jsme to všechno dělali špatně a kdo je tady pánem, na to už jsem starý. Tady armáda v Přerově krutost přidělovala podle typu a rozhodně ne všem stejně. Sokol na tom byl hůř. Prostě to tak bylo, ať se ti to libí nebo ne.
Na druhou stranu chápu, že se mnoho u útvaru změnilo a také ještě mnoho změní. Doufám, že k lepšímu. Věřím, že tlak, jaký jsme na velení vytvořili, bude znamenat, že se v budoucnu lépe dovoláte svých zákonných práv a nebudete muset odcházet za podmínek jako my. Velitel se k Vám již nebude chovat jako ke kusu hadru. Pokud se nemýlím, budete z takto narovnaných právních vztahů profitovat i vy. Personální obsazení je dnes hodně jiné než bylo za nás a čistě lidsky Vám přeji jenom nejlepší vztahy v práci. Lepší, než jaké jsme reálně zažili my v rámci útvaru. Rozumím i tomu, že možná nepatříš k těm, které výše popisuji, ale přesto, že jistotu nemám, neobviňiji tě. Chápu, že někdy bylo lepší nic neříkat. Pokud jde o Mi-24V, neboj, že se jí ve vztahu  k SARu nedostane patřičné pozornosti. Vše má svůj čas. Je to silný argument. Jeden výrazný rozdíl mezi 24 a 171 ovšem vidím. To je přístup kluků z 24 k nám. Byl diametrálně rozdilný od toho Vašeho a byla to vlastně jediná opora co jsme u útvaru měli.  V tomto směru měli mnohem lepší kolektiv a drželi při sobě. Podobně jako my.  Myslím, že právě to dělá jedince silnějšího - silný kolektiv.
A jinak souhlas - Sokol to je již v AČR minulost. I my jsme v AČR minulostí. Přesto tu minulost ještě chviku budete muset tolerovat v médiích. Nedořešili jsme všechny záležitosti. Tak se dopředu omlouvám. Některá tvrzení budou pro tebe nepříjemná, ale neřeším tebe. Vše je mířeno na nekompetentní velení. A to je hodně těžké trefit. 
Přeji hezké létání a držte se.  

Majestic
Offline
Členem od: 23.08.2009
re Kikin

Musím říct,že jsi to napsal dobře.Je pravda vše co jsi napsal v reakci na můj příspěvek.Ber,že byl taky psán v naštvanosti,že se do nás neustále někdo trefuje.Jen podotknu,že nepatřím k létajícím,ale jsem to,co asi mnozí považují za spodinu,dle toho jak se k nám někdy chovají-tj. k technickému personálu.A máš pravdu,to sjem bohužél zapomněl zmínit a mrzí mě to,že po tolika letech služby,bylo chování základny a mnohých spolupracovníkl,velice špatné.Jak jsi ale podotkl,velení se změnilo a kdyby zmizeli ještě někteří paraziti,jako je např. pan Vajíčko,zástupce náčelníka štábu,tak by to tady snad bylo víc,než dokonalé.Protože na stávajícího velitele základny,by jsi jistě nikdy nenadával ani ty...
Chápu,že kluci z 24řek s vámi více soucítili,bylo to nejspíše i podmíněno tím,že také neustále slýchávali,jak se s nimi už v Přerově nepočítá,a my od 17/171 jsme byli rádi,že se nás nic takového "snad" netýká.Ale situace v armádě se stále mění a už jsem slyšel nějaké ty řeči,že NATO by rádo obsadilo letiště v Náměšti a tudíž,že by se 24řky zase vrátily zpět do Přerova...ale není to nikde podložené,jen jsem to slyšel.Tady prostě vidíš jasný příklad toho,jak to tady funguje.
Ano chlácholil jsem se,že jste vyhráli spor a nezdůraznil jsem,že jste tomu věnovali velice mnoho úsilí a nejspíše to ještě mnohá úsilí bude stát.Za to se omlouvám.Osobně doufám,že o patřičné pozornosti,která se bude ještě věnovat SARce bude řečeno vše,co yb mělo.Snad paní redaktorka nezapomene zmínit pár zásadních věcí,které nezmínila v první reportáži.
Jak jsem psal,i přes některé výtky prostě máte mé nesmírné simpatie,že se snažíte bojovat tady s tou plukovnicko-generálskou mafií a jen jen škoda,že podpora veřejnosti není taková,jak yb měla být...osobně si myslím,a to nejsem v armádě zase až tak dlouho,že je tady v celé AČR tolik materiálu pro různé reportéry,že se divím toho,proč se o tyto věci nezajímají a nesesadí tyhle rádoby vysokoškolsky vzdělané plukovníky a generály,kteří snad ještě stále žijou ve starých komunistických časech.....Nikdo jim prostě nehodlá říct,že se doba změnila...
Těším se na okamžik,kdy tyhle vlastizrádce a rádoby nadzákonodárců,konečně někdo potrestá za to,jak se chovají......

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Úcta k podřízeným

To, že se považuješ v očích jiných za spodinu, poukazuje na deficit morálních vlastností některých Vašich velitelů. Tak by se technik vidět neměl. Bohužel kastace u útvaru vždy byla hodně citelná. Už u pilotního sestavu samotného, natož potom směrem ven. To že někdo řekne, že si někoho Váží na veřejnosti, ještě zdaleka neznamená, že se tak i chová. Odrazilo by se to i v systému odměňování a pod. Některým to tak vlezlo do hlavy, že již mají problém slušně pozdravit. To jsou věci, které kritizuji a proti kterým bojuji.
Neseděl mi třeba Jirka. Na spol. silách pokřikoval na chodbě v době vrcholení našeho sporu, že ti ze SARu jsou partou divných lidí. Na to abych si ho mohl vážit, bych nutně potřeboval na jeho straně zaznamenat zájem se seznámit s problematikou jak pracovní doby tak i se samotnou službou SAR. Bohužel, to je projev inteligentního člověka a ten se nekonal. Také arogantní postoje velmi loajálního NŠ Kytlici, spustili lavinu žalob. Doporučil nám abychom si zákony prostudovali a tvrdil, že on má zcela jiné právní rozbory než my. Tak jsme poslechli a pracovní dobu rozebrali. A hle, co vše se zjistilo. To, že jeho postoje následně potvrzovali jak Braun, tak Dědoch ve svých rozhodnutích svědčí, kde se jeho jistota vzala. Nebyl to kognitivní proces přemýšlejícího člověka, nýbrž projev individua slepě papouškující své nadřízené. Na jejich obhajobu mohu pouze konstatovat, že nebyli sami. Někteří podstatu našeho sporu a tlak který jsme museli ustávat, evidentně nechápou dodnes. To je smutné. Pokud se budou ve velení vyskytovat i tací, budete se vždy cítit jako posledni kolo u vozu. Proto i oni by si měli slíznout svůj díl odpovědnosti, aby si nemysleli, že plat dostávají jenom za to, že si mohou otevřít hubu na bezbranné. Pokud u útvaru budou i nadále takto myslící velitelé, nebudu svého rozhodnutí, odejít do civilu, zřejmě již nikdy litovat.

Technik
Offline
Členem od: 30.06.2009
Boj o přežití.

Kikine, v podstatě máš pravdu, armáda nevíte, zda-li využije zákonné lhůty odvolá se.
Už jenom z principu i když dobře vědí, že opět prohrají.
Pokud se neodvolají, vyčíslení škod by mělo být rychlé a také se s vámi měli rychle a správně vyrovnat.
Tady různými 30ti denními lhůtami kdy "to leží" vždy 30dní u nějakého "pupíka" na stole
a potom to pošle "služebním postupem" dalšímu "pupíkovi" na to se dost dobře před soudy nehraje.
Pokřivené vztahy mezi   jednotlivými "plebejci" ma základně jsou dány bojem o přežití.
Protože nejsou prachy na resursy a provoz techniky.
Nakupují se nesmysly, věci které nejsou potřeba ale někdo z toho "musí mít". Jinak si to nedovedu vysvětlit tu nákupní horečku...........
Nakoupili se pro letectvo neskutečné blbosti. V minulosti 72 ks L-159 stačila by jich polovina.
Megalomanský projekt pancéřových hlav zvaný Pandur. Mělo jich být 2X tolik!!!
Způsob výběrového řízení = tragedie.
Za ty peníze by jste měli vaše Sokoly pozlacené! Je to nepochopitelné, armáda se zbavuje techniky, vycvičených lidí a činností které jí dělali dobré jméno na veřejnosti.
 

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Je to smutné, techniku

Bohužel, asi na tomto tvém konstatování nic nezměníme. Momentálně jsou důležitější zbraně než vojáci co je obsluhují. Prašule vládnou. Keci okolo, jsou jenom šumem pro prosťáčky. To je krédo dnešního velení. To co dnes veřejně deklarují, jak si cení vojáků v armádě, zítra propouštěcím procesem okamžitě popřou. V reálu, svými rozhodnutími dodkladují jak kašlou na lidi a kvalitu vojska. Pokroucením právního řádu také dokládají jak si vojáků váží. Práva máme takové, jaké si generálové usmyslí. Nemají zábran.  Proto se neplánuje jenom lepí. V chaosu lze zmanipulovat téměř vše. A to je cíl resortu. Nepamatuji období, kdy ministr vydržel déle než dva tři roky. Spíš míň. Jaký pán, takový krám...:) Ohledně sporu, buď se odvolají, na ostudě nezaleží nebo mají 90 dní na zplození nového rozhodnutí. To může být stejné jako to první, jenom lépe vyargumentované. Ale, podle toho jak se chovali od začátku, žádnou oslavu v brzké době neplánuji...:) Je smutné, že až soud musí vojenskému správnímu orgánu připomenout, jak je nezákonný! To je Czech Republic v rozvinutém stádiu úpadku. Nikoho, ve velení to očividně do teď moc netrápilo. Proto plně souhlasím s úvodníkem na těchto stránkách. Je v něm hluboká pravda. Přesvědčili jsme se na vlastní kůži.

Vladimír
Offline
Členem od: 05.09.2009
To záleží jenom na vojácích

To záleží jenom na vojácích samých. Jeden můj známý kdysi říkal : " Když proruší zákony vůči našemu plukovníkovi, tak jde na úřad práce. Když jsou porušeny zákony ve vztahu k poručíkovi v Africe, tak se radši stane prezidentem, než aby chodil na úřad práce." Vypadá to tak, že poručík v Africe má zcela jistě lepší vojenské schopnosti než plukovník v Evropě :-).

mazut
Offline
Členem od: 07.10.2009
Hrrrr na ně!
Míra P
Offline
Členem od: 13.07.2009
Jinykolega a SAR

 

Víš, jinykolego, ty jsi zřejmě pilot Mi-17/171 z Přerova. Provést zásah toho typu, co je popisován na stránkách webu přerovské základny a datován 27. listopadem 2009 by zvládl i dobře vycvičený palubák. Seriózně vzato, šlo jen o let z místa A na místo B po trati C. Na vašem webu je to ale celé podáno jako mistrovský výkon hodný metálu. Policie ČR dělala stafáž a zajistila prostor pro přistání. Už jen mažoretky tam měly být a alegorické vozy s najatými a ústa otvírajícími diváky. Kdyby z toho tiskový mluvka Kouřil nedělal bůhví co, nikdo by se tím nezabýval. Jenomže armáda potřebuje po průserech se SARem mít nějakou pozitivní propagandu. Nic víc. Celý ten článek působí dost trapně a vychloubačsky. Srovnejte si mluvku Kouřila do latě, ať nepíše jak rudý stranický plátek o úspěších s výstavbou socializmu před víc jak 20ti lety a bude klid, věř mi. Jako bývalý pilot jsem rád, když se prezentuje armádní letectvo tím, že pomáhá civilnímu obyvatelstvu. To dává a vždy dávalo posádkám záchranářských vrtulníků ten krásný pocit z dobře vykonané práce. Je ale rozdíl mezi prezentací a propagandou. Podobných zásahů bylo i před 1.10.2008 taky nespočet a nikdo je neprezentoval. Najednou má někdo silné nutkání se chlubit úplně obyčejným letem. Proč?

Mimochodem situaci na základně v Přerově znám moc dobře a vím, jak se chovali sedmnáctkaři k Sokolníkům. Závist SARákům se nedala u některých přehlédnout a házení klacků pod nohy ze strany velení základny byla denní činnost. A co jsi dělal ty? Mlčel a byl v lajně, nebo ses jich občas zastal?

Ještě mi prozraď, když jsi tak znalý a hodnotíš Kikina, kolik hodin máš nalétáno s W-3A? Kolik hodin jsi strávil výcvikem záchranných prací ve dne a hlavně v noci? Mám ten pocit, že máš z umění pilotů a palubáků z bývalé letky LZS a SAR pořádnej mindrák. Ale neboj. Nechci vynášet někoho do nebe. Věřím tomu, že i ty by jsi zvládl totéž, co Sokolníci. Je to jen otázka intenzivního výcviku. Pokud jsi skutečně dobrý pilot Mi-17/171, byl bys jistě i dobrý pilot W-3A a zvládl bys totéž co oni. Proto tě dost dobře nechápu, že jediné cos předvedl, jsou směšné plky a omílání cosi o NVG.

Na tvoji obhajobu je jistě nutno poznamenat, že Kikinův příspěvek opravdu poněkud vybočil z mezí objektivity. Na druhou stranu však poznamenávám, že měl odvahu stát si za svým i za cenu ústrků. Můžeš totéž ty říci o sobě?

 

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Intenzivní spolupráce SAR s IZS po reformním kroku

Možná se stačí podívat na tyto stránečky, aby i laik pochopil co znamená Pickovo vylepšení služby: http://www.hzs-zlkraje.cz/launch.php?s=page&ID=59 Naposledy v 2007, než to žačali řízeně utlumovat. Od té doby téměř nic.

mazut
Offline
Členem od: 07.10.2009
Nástup

Na nejmenované letecké základně proběhl slavnostní nástup k výročí 28.řijna 1918. NO stálo to za to! Uvědomělí aparátníci vystoupili vpřed (zpátky ni krok!) a převzali ocenění z rukou představitelů státní zprávy i místních orgánů. Hezké, jenže on se píše rok 2009. Z davu udivených vojáků AČR ( ne ČSLA) se ozýval jenom údiv a poznámky: Už jenom Ho.taša vám tam chybí! V klidu jsem se duševně pozvracel a život jde opět dál.

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Nevím kdo si dělá z koho srandu

Srandu si dělá armádní velení z nás. A také ze všech obyvatel téhle země. Nic neznamenáme pro toto novodobé božstvo. V Českém absurdistánu to ovšem k abdikaci nestačí.    

Realista
Offline
Členem od: 04.09.2009
Jsou v pohodě?

A proč ne, když vtipem hyří "engéeš" na svých poradách jak dokumentují fotografie na www.army.cz v tématu Den s NGŠ. Vysmátí jsou tam všichni, tedy až na náčelníka KaNGŠ. A nebo že by se smáli jemu?

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
NGŠ

Když si přišel pro povýšení či co to bylo, zvedl se mi kufr. Pro ten třpyt frček a samé mašír parády nevidí, v jakých problemech se army topí. Je to velmi špatný NGŠ. Pohnojil na co sáhl a ještě se za to pochválí. Je to zmar a bezmoc, sledovat jak se tam to individum natřásá a rozdává úsměvy na všechny strany.   

mika vrtulka
Offline
Členem od: 09.06.2009
Ale no tak!

Nu což, každému není od "boha" dáno! Ikdyž na druhou stranu, co je moc, to je příliš. Zdá se, že o tomto člověku se nelze vyjádřit nijak lichotivě. Proč je ale takovéto individum náčelníkem čehokoli? Lze se důvodně domnívat, že i "náčelníkování" ve skladu ručníků a ponožek by bylo asi až příliš náročné, vzhledem k jeho schopnostem. S tím se ale musí vypořádat ministr obrany, nebo "to" prostě musí časem "vyhnít". Lze než doufat, že s tímto člověkem "nevyhnije a neshnije" i celá armáda. Bůh s námi a zlé pryč....

Realista
Offline
Členem od: 04.09.2009
Ať tak či tak

je tam na dnešní dobu správně. Není sice zásadový, ale je hluboce loajální. Musí být...

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Úhel pohledu

Je možné, že jeho výběr byl cílený. Sice neštěstí pro army, ale pro zájmové skupiny hotový poklad. :)))