Započítávání doby, strávené jízdou do místa určení služební cesty, do fondu pracovní doby.

5 replies [Poslední]
mika vrtulka
Offline
Členem od: 09.06.2009

Není zas taková katastrofa, že někdo nezná zákon. Katastrofa je, když ho někdo zná, ale odmítá se jím řídit.

mazut
Offline
Členem od: 07.10.2009
Nové vyhlášky

Několik nově platících vyhlášek a zákonů.
Vyhláška č.413/2009 Sb. o výběru uchazeče  o povolání do služebního poměru vojáka z povolání.
Vyhláška č.414/2009 Sb. o postupu při služebním hodnocení vojáků.
Zákon č.418/2009 Sb. o platu a dalších náležitostech. Něco o odměně za pracovní pohotovost.
Vyhláška č.459/2009 Sb. sazby zahraničního stravného pro rok 2010.
Osobně jsem to nestudoval, ale jestli se to bude někomu hodit ....

Technik
Offline
Členem od: 30.06.2009
Technik

Souhlasím, ale je tady ještě maličkost. Nařízení vlády, podle kterého má voják nejdříve odevzdat "na oltář vlasti" 150hodin/rok jako přesčas bez nároku na zaplacení.
Už vidím, jak se snaží velitelé přizpůsobit výkazy prac. doby tak, aby tento "fond" naplnily.
Alespoň já pozoruji takový "přístup"
 
Vyslání na cestu je plánovaná činnost,tedy ne vynucená nenadálou událostí či skutečností!
Co vy na to??? Jaký je váš názor???
Naprosto podobně takové nařízení aplikují i u Vězeňské služby ČR.
Díky a Tchusss Technik  

mika vrtulka
Offline
Členem od: 09.06.2009
Přesčas

Pokud si splním fond pracovní doby na daný měsíc i s tím, že mi velitel nezapočítal 18 hodin strávených na cestách ( 6 služebních cest, 1,5 hodiny cesta tam, 1,5 hodiny zpět a to vše v době služby), pak dodatečným započítáním se dostaneme k 18ti hodinám nad rámec fondu pracovní doby. 18 hodin tedy musí být vykázáno a proplaceno jako práce přesčas. Ostatní je již mimo dané téma. K tomu zase jindy.

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
150 hodin - nekonečný fond velitele

Nejen, že si velitelé vykládají tento zákon po svém, ale vyšperkovali tento výklad na maximum možného. Reálný příklad: Voják má nějaké hodiny navíc, zeptá se nadřízeného kdy si může vybrat náhradní volno. Odpověď zní, že se asi zbláznil vždyť velitel má k dispozici fond 150 hodin, tedy žádné NV. Posléze, když se voják zeptá, tedy kolik již má ve fondu započítaných hodin, zjistí že nikdo fond nevede a pokud si je voják vykáže ve výkazu, jsou mu velitelem opraveny. Je to tedy 150 nekonečných hodin. Nikdo nikoho neterestá, inspekce nekoná, kontroly na pracovní dobu jsou v pořádku, nikdo se o tuto velitelskou zvůli nestará. Kontroly, jaké proběhly v Přerově, kdy piloti mají ve výkazech 07:00-15:30 celý měsíc byly v pořádku. To, že výkaz neodpovídá reálné skutečnosti nikomu nevadilo. Zřejmě nechodili na noční a nelétali. Formálnost provedených kontrol byla do nebe volající. A předepsané výkazy práce s předvyplněnými kolonkami, také hovoří samy za sebe. Velké průsery se prostě neřeší. Ty se zametají pod koberec, protože to již jde někomu o živobytí. A že jde o hrubé překračování pravomocí veřejného činitele a nedodržování zákona nechává armádní právníky chladnými. Jakýkoli požadavek na dodržování zákona je dle nich nemístný a hlavně pro něj nejsou ve finále důkazy. Doporučuji každému, aby výkaz odpracované doby psal poctivě a za chvíli má takto 150 hodin odpracovaných. Musí také kontrolovat, aby mu nadřízený tento dokument neměnil a svévolně nepřepisoval, jako tomu běžně dochází. Je to jeho jediný důkaz, který mu pomůže v případném sporu. Pokud vojáci bezmyšlenkovitě tyto výkazy vyplňují, sami se o zákonné možnosti řešení této zvůle připravují. Je potřeba také ihned tento postup nadřízeného napadnout a hajit svá práva zákonnými prostředky. Podat stížnost na postup velitele. Je pravda, že to chce odvahu, ale bez ní se nepohne armáda ani kousek dopředu. 
Armáda v reálu dře z vojáků kůži, ale na vysokých velitelských stupních teatrálně plácají jak si lidí váží a vytváří jakousi virtuální realitu na hony vzdálenou běžné praxi. Propouštění je také důkazem této virtuální reality. Je krásné, že generál Picek nás obvinil po reportáži v ČT1, že vytváříme virtuální realitu, která neodpovídá realitě. Dnes je evidentní kdo v té virtuální realitě žije. Je to především GŠ, který bojuje ve virtuálním světě, jenž je zprostředkovaný nemohoucími podřízenými, kteří tak maskují vlastní neschopnostm a strach oponovat. Nikoli řadový voják. Jenže to by NGŠ musel připustit existující problémy v armádě, aby je mohl začít řešit.  To je v jeho dokonalém virtuálním světě nemožné. Proto si problémy musí bez zastání nejvyšších armádních autorit řešit vojáci sami. Je to o to těžší, že začasto tyto kauzy končí na nezákonných nařízeních o kterých NGŠ ví a proto celý armádní aparát otočí proti těmto stížnostem, byť jsou v souladu se zákony. Je to zoufalé. Je to demoralizující. Rozkládá to celou armádu a NGŠ s generalitou, zabezpečen vysokými platy, jenom nečině až arogantně přihlíží, místo toho aby konal. V tomto kontextu by mě zajímalo, co dělá armádní oddělení, které se zabývá ochrannou lidských práv v armádě? Stojí za nimi nějaké konkrétní výstupy nebo je to jenom pár zbytečných funkcí v armádě navíc? Nebo že by voják nebyl v tomto kontextu člověk?

Technik
Offline
Členem od: 30.06.2009
Cestovní náhrady

Ohledně započítání doby strávené cestou na pracoviště (lidé byli rozkazem vysláni na služební cestu) nejen že jezdili soukromými vozy, byla proplácena "náhrada" v ceně jízdného hromadnou dopravou (ČD, autobusoví dopravci) !!!!! (NFS si dal práci najít opravdu to nejkratší a nejlevnější spojení, které bylo nepoužitelné, chtěl bych vidět vojáka, který by takovým spojem jel)
 Nikoliv proplácení dle tarifu vyhlášky MF ČR.Viz zadní strana Cestovního příkazu.Z čeho se vychází při takovém určení normativu pro proplácení cestovních náhrad?????Je zajímavé že na stejnou sl.cestu si pro sebe nechali příslušníci (někteří) proplácet cestovní náklady dle vyhlášky MF ČR( je to dost velký finanční rozdíl!).
Díky za odpověď.
Technik