demonstrace 21. 9. 2010

73 replies [Poslední]
alone99
Offline
Členem od: 02.08.2010

Dámy a pánové doufám, že vás všechny nespokojené, potkám v Praze na demonstraci. Vemte si volno a přijďte podpořit policisty, hasiče a ostatně i svoje pošlapávaná práva !!! Dost bylo stupidity této pseudovlády, je třeba otevřeně vyjádřit svůj názor !!!

Marast
Offline
Členem od: 16.09.2009
Taky názor :-(

Tak to je magor! - http://abelovsky.blog.idnes.cz/c/156241/Smutna-podivana.html
 
To snad nemá ani cenu komentovat...

mika vrtulka
Offline
Členem od: 09.06.2009
I primitiv má právo na názor.

Maraste, lidé jsou různí. Někteří jsou schopni myslet v souvislostech, jiní ne. Nicméně i primitiv má právo na názor a právo volební. Karel Ábelovský má jednoduché schematické myšlení s velmi omezeným rozsahem. Pokud je však schopný podnikatel nebo OSVČ který řádně platí daně, hlásí nepravosti, zlodějinu a korupci pravidelně na správná místa, ať si plácá co chce.

christo
Offline
Členem od: 24.06.2010
výzva na demonstraci, kdo může at přijde

Nebojte se nepřátel,v nejhorším Vás mohou zabít!

Nebojte se přátel,v nejhorším Vás mohou zradit
!

Bojte se však lhostejných,neboť při jejich přihlíženía tichém souhlasu se dějevražda i zrada!

Nepřátel se nelekejme, na množství nehleďme! Hrrr na ně!

 
V den desátého výročí Československé republiky se její filosofický zakladatel a prezident Tomáš G. Masaryk v takto pojatém přirozenoprávním duchu výslovně vyjádřil o smyslu státní existence: „Stát není jen mechanismem, politika není jen dovednou správní a diplomatickou technikou, stát je spolčením občanů na rozumových a mravních základech. Jestliže život jednotlivcův má smysl jen sub specie aeternitatis, platí to také o politickém spolčení těch jednotlivců. Stát má hlubší smysl, než se to navenek jeví v té směsici jednotlivých politických akcí a akciček. Stát má smysl duchovní, smysl mravní.“

Byly hodně dávno časy, kdy jsem byl na svůj stát hrdý, ba co dím - pyšný! Jenže ten stát se jmenoval úplně jinak a dnes mám mnohdy pocit, že v něm žili úplně jiní lidé. Stále říkám - zejména v cizině - že zemi máme (zatím ještě) krásnou, ale ten stát stojí za ho*no!  A to, co tady předvádějí od listopadu 89 ti v minulém režimu tzv. ukřivdění a nedocenění (raději nebudu jmenovat, protože všichni víme o jaké politické kreatury a jejich přisluhovače jde, že?) je přehlídkou ubohosti a slabomyslnosti. Téměř dvacet let nás tato sebranka vede k zářným kapitalistickým zítřkům...

http://news.presscont.eu/modules.php?name=News&file=article&sid=11
Není dne, kdy se společně se svými spoluobčany, kteří si uchovali určitou intelektuální úroveň a osobní hrdost a totálně nezblbli z těch polistopadových změn, říkáme, že současný společenský, hospodářský a státní bordel nemůže trvat dlouho! Nechápu proto tento národ, který si nechá hrstkou tzv. politických špiček a jejích nohlsedů, stručně řečeno - srát na hlavu! Když se totiž blíže zamyslíte nad tím, komu dáváte ve volbách svůj hlas, tak - čest výjimkám (ale těch je opravdu velmi málo) - jde o většinou o lidi, kteří zákonitě museli nalézt do nějaké ze zdejších pidistraniček, protože by se asi normálně neuživili...A co už vůbec nechápu, jak může někdo volit lidi, kteří po převratu si začali dělat z politiky výnosný byznys. Jsou v poslanecké sněmovně dodnes a někteří se zakopali i v senátu, jehož samotnou existenci považuji za tragický omyl tzv. demokracie! Vzpomeňme pouze na dobu jeho vzniku, jako výhodné "trafiky" pro zasloužilé likvidátory minulého režimu a jeho neustálou nízkou oblíbenost mezi občany. Proto stále tvrdím, že kdo se zúčatňuje senátních voleb je patolízal současného režimu a podporovač současného politického marasmu, který v zemích českých, moravských a slezských panuje!Nerad používám silná, ba sprostá slova, ale pokud se jedná o hodnocení současného režimu, tak se omlouvám, ale nemohu se jim prostě vyhnout. Razím totiž styl, že na hrubou díru patří hrubá záplata! A na současný systém to ani jinak nejde. Neberu si žádné servítky a držím se - a v minulosti jsem se držel - hesla: padni komu padni! Takříkajíc od ultraprava až po ultralevo... Rád se držím osvědčených pořekadel a přísloví, která prověřil čas a zkušenosti našich předků. Vždy, když si potřebuji pomoci v pochopení současnosti, se rád vracím do minulosti. Je to nejenom poučné, ale i do jisté míry osvěžující...Ale vraťme se do reality všedních dní v Česku. Zanedlouho oslavím své "abrhámoviny", takže mám v letošním roce o to větší potřebu bilancovat, hodnotit, ohlížet se do minulosti, ale i vzhlížet do dnů příštích... Musím však předeslat, že současná doba je pro mnoho z nás - dřívěji narozených - opravdu nestravitelná! A to používám velice, velice mírný, ba jemný výraz pro to, co se v tomto státě děje. Nejlepší léta v prdeli...do důchodu ještě daleko (s perspektivou jeho nedožití, díky zdejšímu bordelu) a tak dále a tak podobně, že moji vrstevníci? Odpovíte si dozajista sami a možná ke svému komentáři přidáte několik dalších jadrných slov, kterými naše mateřština oplývá.Politika byla, je a bude svinstvo! To už říkávala moje milovaná babička, která byla zasloužilou členkou strany a přitom i dlouholetou "ovečkou" v československé církvi husitské. Nic neobvyklého, tenkrát, za "totáče"... A tak když těsně před "Vítězným Sametovým Listopadem" zemřela v poměrně požehnaném věku, nebylo pro nikoho divné, že na jejím pohřbu promluvil předseda vesnické organizace strany, ale i farář. Budiž ji země lehká! Dnes a denně ji dávám za pravdu! Stačí si jen poslechnout rozhlasové či televizní zprávy, podívat se na internet nebo - nedej bože - si v trafice koupit nějaký zdejší deník! A jsme u toho: babička měla pravdu!Bohužel nebo bohudík - rodiče a zemi, ve které se člověk narodí, si prý nevybíráme. To je pravda! Nevím, co je pro každého z nás lepší, ale jedno vím určitě: mám rád svoji zemi a mám rád svoje rodiče, to je pravda nejpravdovější! Ale o tom, že bych měl rád ba přímo miloval současný stát a jeho politické vedení (bez rozdílu stranické příslušnosti) - o tom nemůže být ani řeči!!! Dokonce jsou i chvíle, kdy se za ten stát stydím a o jeho představitelích ani nemluvě!!!
 

Vladimír
Offline
Členem od: 05.09.2009
„Ale stát lže všemi jazyky

„Ale stát lže všemi jazyky dobra i zla; a cokoli mluví, lže – a cokoli má, ukradl.“
 
Tak pravil Zarathustra, Nietzsche.

christo
Offline
Členem od: 24.06.2010
Lidé podporují snížení výdajů na mzdy státních zaměstnanců

http://www.novinky.cz/domaci/211668-stem-pro-vv-lide-podporuji-snizeni-vydaju-na-mzdy-statnich-zamestnancu.html
Česká veřejnost ve své většině podporuje plán vlády snížit výdaje na mzdy státních zaměstnanců o deset procent. Návrh má podporu 61 procent respondentů průzkumu, který si u společnosti STEM zadaly Věci veřejné.
Většina dotázaných se zároveň domnívá, že úspory by se měly provádět snížením počtu zaměstnanců než krácením platů. Zatímco propouštění podporuje 57 procent respondentů, pro snížení mezd by bylo zbývajících 43 procent.
Není bez zajímavosti, že s úsporami souhlasí většina příznivců stran napříč politickým spektrem. Pouze u sympatizantů ČSSD má návrh podporu jen 42 procent dotázaných. Nejčastěji s ním souhlasí příznivci TOP 09 (77 procent) následováni stoupenci ODS (73 procent). Sympatizanti VV podporují plán vlády z 69 procent a voliči KSČM z 58 procent.
Z výzkumu dále vyplývá, že lidé většinou nechtějí, aby se snižovali platy pracovníkům ve zdravotnictví (proti 83 procent), školství (67 procent) a policistům (53 procent).
Naopak by jim nevadilo krácení mezd pracovníků v oblasti justice (pro 76 procent), u zaměstnanců státní správy (pro 65 procent) a u vojáků (pro 62 procent).
Výzkum se uskutečnil 9. a 10. září a zúčastnilo se jej 679 respondentů.

Kam kráčíš naše zem

philadelphia1969
Offline
Členem od: 07.07.2010
to: Christo:Lidé podporují snížení výdajů na mzdy státních zaměs

Provádět průzkum v tak závažné věci jako je utahování si opasků pouze u 679 občanů?? To je opravdu ,jako plivnutí do tváře občanům celé země včetně nemluvňat.
Ptáte se kam kráčíš naše zem. Budu vulgární, ale nemůžu to už vydržet. Chudák naše zem kráčí zpět do období 12tol. , takže vslastně do prdele.

aiven
Offline
Členem od: 10.08.2010
to Lidé podporují snížení výdajů na mzdy státních zaměstnanců

Pokud byla v průzkumu otázka za strany VV na STEM položená o snížení 10 %,tak se tolik nedivím tomu výsledků a ani načasovaní průzkumu,nějak to ustát musí,tak podle toho i kladou otázky  a na veřejnosti v mediich to hned hrdinsky oznamují,ale realní návrhy tarifů jsou o něčem jinem u pracovníků s delší dobou praxi,že jo??? Proč stále mlží ???Ten průzkum avýsledej byl cíleným krokem.Už maji obavy jak to uhájit,aby jim to prošlo,tak dělají všechno možné.To je dobre znamení

friends.007
Offline
Členem od: 27.07.2010
http://ceskyobcan.diskutuje.c
christo
Offline
Členem od: 24.06.2010
Volební heslo TOP 09

TAK SE NÁM TOP 09 JIŽ VYBARVUJE A LÁKÁ VOLIČE NA KRÁSNÝ SLOGAN:
BEZ VĚTŠINY V SENÁTU REFORMY NARAZÍ, VÍC NEŽ SI MYSLÍTE

spíš by mělo být uvedeno

 
BEZ VĚTŠINY V SENÁTUNEBUDEME SCHOPNI SPOLEČNĚ S AKTÉRY AFÉR, ZLODĚJŮ, GAUNERŮ A PŘEBĚHLÍKŮ , ÚČASTNÍKŮ VŠECH ARMÁDNÍCH ZAKÁZEK A ZAKÁZEK V ČR OKRÁDAT STÁTNÍ ZAMĚSTNANCE A DĚLAT ZE STŘEDNÍ VRSTVY CHUDINU.  TOP 09
VÍCE NA  http://www.top09.cz/volby-2010/senat/?utm_source=seznam.cz&utm_medium=novinky970x310&utm_campaign=senat

philadelphia1969
Offline
Členem od: 07.07.2010
RE: Volební heslo TOP 09

Tak to opravdu sedí :))

christo
Offline
Členem od: 24.06.2010
Policisté mají nový plán proti Johnovi. I Bublan se ho lekl

http://www.parlamentnilisty.cz/article.aspx?rubrika=1401&clanek=175145
 

 
Už za pár dnů, přesně 21. září zažije hlavní město Praha dlouho medializovanou demonstraci bezpečnostních složek. Podle dosavadních informací se jí zúčastní policisté, hasiči, členové vězeňské služby a justiční stráže anebo celníci.
 
Ti všichni se po aktivitách na utajovaných fórech v rámci odborových organizací vydali na sociální síť Facebook. Právě tam založili mnohatisícovou skupinu Demonstrace bezpečnostních složek, kde řeší detaily demonstrace, ale také případné problémy a následky.
 
"Všichni jsou pořád vysr*ný z toho, že se vrátí komunismus. Nikdo si ale nepřipouští, že za pár let tu může být manipulovatelná metropolitní policie, a to už je jen krůček k tomu, aby to tu vypadalo jako v USA v 30. letech," napsal jeden ze členů skupiny. "S tím množstvím lidí, co teď odchází, stačí vydržet do nového roku a policajt bude ohrožený druh," uvádí další muž zákona.
 
Možná nás skolí ošklivá epidemie
 
A právě na menší počet mužů v uniformě vsadil jiný pisatel. Ten vymyslel velmi neobvyklý plán, jak zasadit citelnou ránu bezpečnosti na ulicích.
 
"Přátele, kolegové, ano stávkovat nemůžeme, ale mám obavu, že pokud bude demonstrace neúspěšná, mohla by...," píše v začátku svého vzkazu.
 
"Jde o to, že pokud budete muset zůstat ve službě, nemáte jinou šanci, prostě na demonstraci dorazit nemůžete. Jenže nejde jen o těch pár procent, které nám chtějí snížit. Jde o to, že je míň peněz na benzín a taky se nebudou dávat příplatky za bezpečností faktory," informoval redakci policista s desetiletou praxí. "V mém případě jde o ztrátu v řádech pěti tisíc, což je citelné!" dodal.
 
Nejen tento muž, ale i mnozí další přemýšlí, jak se do Prahy na demonstraci bezpečnostních složek dostat. Ačkoli ministr vnitra Radek John (VV), ani policejní prezident Oldřich Martinů nechystají postihy proti mužům v uniformách, většina z nich těmto slovům nevěří.
 
A tak se rozhodli, že budou nemocní
 
"Přátele, kolegové, ano stávkovat nemůžeme, ale mám obavu, že pokud bude demonstrace neúspěšná, mohla by se mezi bezpečnostními složkami tohoto státu během listopadu rozšířit ošklivá epidemie nějaké zákeřné nemoci (třeba rýmička), která by za ideálních podmínek mohla postihnout každého z nás, kdo je nespokojený, zničený, znechucený... A vzhledem k tomu, že jsme tak nepotřební a v poslední době mám ten pocit, že i naprosto zbyteční. Bude třeba doma u čajíčku na neschopence, tuto zákeřnou nemoc vyležet a hezky v klidu u televize sledovat běh následujících událostí. Zbytek si každý domyslí sám," uvedl pisatel, jehož nápad se okamžitě ujal.
 
"Myslím, že by při hromadné nemocenské příslušníků bezp. složek vláda rozhodla během několika hodin, že se platy snižovat nebudou," přidal svůj postoj další policista.
 
Jiný muž zákona upozorňuje na úskalí těchto možných kroků slovy: "Bohužel rýmičkou bychom asi spíše potrestali nejvíc své nadřízené, kteří by nemohli pokrýt službu, a to by bylo dost blbý. Naši vedoucí jsou taky příslušníci a jde jim taky o peníze jako nám a přidávat jim starosti se službami je kontraproduktivní."
 
Bublan varuje
 
Proti zdánlivým nemocem se staví i bývalý ministr vnitra a poslanec ČSSD František Bublan, jehož nápad vylekal.
 
ParlamentnímListům.cz řekl: "Já policistům velice přeji, aby uspěli se svými požadavky, sám se jejich demonstrace zúčastním. To, aby vypukla epidemie, tedy, že by se hodili marod, mi nepřipadá jako úplně dobré řešení, věřím, že se najde lepší. K téhle situaci hlavně vůbec nemuselo dojít. Na armádě to zřejmě vyřeší a na peníze vojákům sahat nebudou. Podle mě to celé prokaučoval John už v počátku, když kývl na úsporu 8,5 miliard."
 
Ministra vnitra Radek John o podobných tricích s nemocenskou podle svých slov neslyšel. "Úsporná opatření jsou součástí vládního nařízení a Věci veřejné jsou koaliční strana, je to chyba vlád, které působily na resortu předtím, ty jej zadlužily," sdělil pro ParlamentníListy.cz tiskový mluvčí ministerstva vnitra Jiří Reichl.
 
Stimulem k demonstraci bezpečnostních složek byl výsledek měsíc staré tiskové konference, na níž představil ministr vnitra Radek John své finanční úspory a jejich přesnější rozložení. Výbor Nezávislého odborového svazu Policie ČR následně rozhodl na svém mimořádném jednání dne 25. srpna o uskutečnění demonstrace proti neuváženým škrtům ve státním rozpočtu na rok 2011 a stanovil termín na 21. září v Praze.
 
K policistům se postupně přidali taky další státní zaměstnanci.
 

 

Marast
Offline
Členem od: 16.09.2009
FB NOS PČR

Zasílám odkaz na FB NOS PČR - http://www.facebook.com/pages/Nezavisly-odborovy-svaz-Policie-Ceske-republiky/116424135082098?v=wall
 

Alespoň jim každý zvlášť můžeme veřejně poděkovat za to, co pro nás zatím udělali, dělají a určitě ještě budou dělat!

christo
Offline
Členem od: 24.06.2010
pan Hrbata skutečný odborník???????????

 celého článku ( dole) mě zaujal tento odstavec díky tomu, že Vyškov má 1200 zaměstnanců. Na celou armádu?????? Měli snížit víc :  Rozkaz k propuštění přišel pro plukovníka generálního štábu Jána Kožiaka, který je ve Vyškově teprve od začátku srpna, od velitele společných sil generála Hynka Blaška. „Personální změny budou udělané tak, aby neovlivnily chod útvaru. Ten má na dvanáct set zaměstnanců, takže pětašedesát lidí nepředstavuje ani pět procent,“ ujistil vyškovský zastupitel a náměstek ministra obrany Michael Hrbata.Ten by však personální změny řešil jinak. „Vyškov nespadá pode mě, nicméně jde o nešťastné řešení. Snažil jsem se toto rozhodnutí zvrátit, protože existuje jiné řešení. Dopad se měl dotknout více vojenských útvarů, tím by se ve Vyškově propustilo třeba jen třicet lidí,“ myslel si Hrbata. To si pan Hrbata hájí jen politickou stranu a voliče? To skutečně potřebuje Vyškov 1200 zaměstnanců???? A snižovat u útvarů??? Nosné páteře armády??? To snad pan náměstek nemyslí vážně. Co vy na to pane ministře???????
 

http://vyskovsky.denik.cz/zpravy_region/velitelstvi-ve-vyskove-ocekava-pruvan20100913.html
Velitelství ve Vyškově očekává průvan14.9.2010    Vyškovský deník     str. 3    Vyškovsko    MICHAL KOČÍ, PETRA DAŇKOVÁ     Zaměstnanci z vyškovského Velitelství výcviku-Vojenské akademie se bojí o svá místa. Vedení musí propouštět Vyškov - Nepříjemnou zprávu si už brzy vyslechnou někteří zaměstnanci vyškovského Velitelství výcviku-Vojenské akademie. Velké propouštění vojáků a občanských zaměstnanců ministerstva obrany kvůli vládním úsporám pokračuje.            Mezi civilními zaměstnanci tak velitelé jednotek ve Vyškově ukáží na ty, kteří budou ke konci roku bez práce. „Mohu potvrdit, že propuštěných má být pětašedesát lidí. V drtivé většině půjde o zaměstnance ze štábu, tedy o lidi, kteří mají na starosti řízení tohoto vojenského systému a jeho podřízených prvků,“ informoval mluvčí vyškovského Velitelství výcviku Vojenské akademie Pavel Kočvara. Lidé se začali obávat o místo Mezi zaměstnanci tak propukla panika a strach o místo. „O propouštění se mluví už nějakou dobu. Přesto jsme si mysleli, že se to vyřeší. Vdobě krize se samozřejmě bojím, že přijdu o práci. Ostatně strach mají všichni. Bílou obálku zatím nikdo nedostal, ale do konce roku se má vyhazovat,“ uvedl zaměstnanec velitelství, který nechtěl být jmenován. Redakce Vyškovského deníku Rovnosti ale jeho jméno zná.            Šokovaný byl také předseda odborové organizace posádky Vyškov Karel Zvěřina. „Ještě se neví, kteří lidé půjdou pryč. Velitelé museli s výpověďmi spěchat, protože termíny jsou podle zákoníku práce neúprosné. Snažíme se s tím něco udělat, informoval jsem se také v Praze, mají být další jednání na ministerstvu obrany. Osobně ale nevěřím tomu, že to dopadne dobře. Bohužel, je to kruté,“ mrzelo Zvěřinu.    
        Rozkaz k propuštění přišel pro plukovníka generálního štábu Jána Kožiaka, který je ve Vyškově teprve od začátku srpna, od velitele společných sil generála Hynka Blaška. „Personální změny budou udělané tak, aby neovlivnily chod útvaru. Ten má na dvanáct set zaměstnanců, takže pětašedesát lidí nepředstavuje ani pět procent,“ ujistil vyškovský zastupitel a náměstek ministra obrany Michael Hrbata.Ten by však personální změny řešil jinak. „Vyškov nespadá pode mě, nicméně jde o nešťastné řešení. Snažil jsem se toto rozhodnutí zvrátit, protože existuje jiné řešení. Dopad se měl dotknout více vojenských útvarů, tím by se ve Vyškově propustilo třeba jen třicet lidí,“ myslel si Hrbata.
 
 Kdo přesně přijde o práci, zatím není jasné. „Žádná konkrétní jména dosud nevíme. Rozhodnutí zatím nepadlo. Je to citlivé téma, může dojít ještě k nějakým změnám a posunům. Jakmile bude vše rozhodnuté, konkrétní zaměstnance vyrozumíme,“ prohlásil Kočvara.Diskutujte na www.vyskovskydenik.cz

Vladimír
Offline
Členem od: 05.09.2009
Jenom potřebují vytáhnout

Jenom potřebují vytáhnout prostředky z mandatorních výdajů do investic a ty potom rozdělit za příslušné provize spřízněným firmám. To je to vo co GO :-)

christo
Offline
Členem od: 24.06.2010
zajímavé

MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VECÍZápisz Pracovního jednání zástupcu MPSV a odborových organizací ve veciodmenování v rozpoctové sfére po 1. lednu 2011Jednání bylo svoláno z duvodu diskuse k predloženému návrhu zákona,kterým se mení zákon c. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znení pozdejších predpisu,k návrhum narízení vlády, kterým se mení narízení vlády c. 564/2006 Sb., narízenívlády c. 565/2006 Sb. a narízení vlády c. 566/2006 Sb.Datum konání: 2. zárí 2010Prítomni: dle prezencní listinyProgram:1. Objasnení predložených návrhu novely zákoníku práce a príslušných narízenívlády2. DiskuseK bodu c. 1 programu:Jednání zahájil námestek ministra pro legislativu JUDr. Petr Šimerkashrnutím soucasného stavu a možné další predikce vývoje predložených materiáluna jednání vlády, které se zabývají platovou problematikou, tj. platové pomeryústavních cinitelu, vojáku z povolání, duchovních církví a náboženských spolecnostía zamestnancu ve verejných službách a správe. Cílem predložených návrhu jerealizace Koalicní smlouvy a Programového prohlášení vlády CR v oblastiodmenování. Informoval úcastníky jednání o tom, že meziresortní pripomínkovérízení k návrhu narízení vlády, kterým se stanoví stupnice základních tarifu propríslušníky bezpecnostních sboru na rok 2011, koncí 7. zárí 2010.Po vyporádání pripomínkového rízení k predloženým návrhum (27. srpna2010) byla prijata zásadní pripomínka Ministerstva obrany na snížení stupnicplatových tarifu pro vojáky z povolání rovnomerne o 10 %, nikoliv podle predloženýchnávrhu v pripomínkovém rízení. Na základe jednání PEM a po pripomínkovém rízenía jednání se zástupci odboru rozhodl ministr práce a sociálních vecí Dr. Ing. Jaromír2Drábek, aby byla na jednání vlády predložena nová varianta pro odmenovánízamestnancu ve verejných službách a správe, která je odlišná od variant vpripomínkovém rízení. Cílem tohoto nového systému odmenování je zvýšenímožnosti ocenit zamestnance podle skutecného výkonu a kvality práce. Hlavnízmenou nového systému je snížení poctu stupnic platových tarifu ze trí na jednus tím, že u této nové stupnice došlo ke zrušení platových stupnu, pricemž žádnýplatový tarif není pod úrovní minimální nebo zarucené mzdy. V predloženémmateriálu je též navrženo zvýšení hranice pro poskytnutí osobního príplatku z 50 %na 100 % (bezkriteriálne) a u vynikajících, všeobecne uznávaných odborníku ze100 % na 200 %. Predpokladem pro prijetí uvedené úpravy je však novela nekolikaustanovení zákoníku práce, která se predkládá vláde jako soucást legislativníchzmen ve vazbe na návrh státního rozpoctu na rok 2011.Upozornil, že velice pravdepodobne bude pro odmenování pedagogickýcha nepedagogických pracovníku vytvoren vlastní platový systém. Tento postup jemožné predpokládat též u zamestnancu územních samosprávných celku, popr. i uzdravotnických pracovníku. Dnešní jednání má charakter predbežného pracovníhojednání s odborovými svazy, které predchází jednání zástupcu odboru s predsedouvlády RNDr. Petrem Necasem a ministrem práce a sociálních vecí Dr.Ing. JaromíremDrábkem , které se má uskutecnit dne 6. zárí 2010.K bodu c. 2 programu:Predsedkyne Odborového svazu státních orgánu a organizací paní AlenaVondrová zásadne nesouhlasila s predloženým návrhem zmen v zák. práce azpusobu odmenování pro zamestnance ve verejných službách a správe akonstatovala, že se sníženým objemem prostredku na platy o 10 % v roce 2011 jemožné se vyrovnat v rámci stávajícího systému. Na zachování stávajícího systémuodmenování trvá. Upozornila, že v Ceské republice existuje sloucený model státnísprávy. Je neprijatelné a vecne chybné, aby zamestnanci územních samosprávnýchcelku a zamestnanci státu vykonávající státní správu byli odmenováni odlišnýmzpusobem. Zásadním zpusobem by byl porušen princip rovného prístupu, což jev rozporu s právem EU a s právním rádem CR. Predložená varianta kolidujes mezinárodním právem, zejména pak popírá cl. 7 písm. c) Mezinárodního paktu o3hospodárských, sociálních a kulturních právech, který zarucuje všem zamestnancumprávo dosáhnout v zamestnání povýšení na odpovídající vyšší stupen, pricemžnebudou uplatnována jiná kritéria, než délka zamestnání a schopnosti zamestnance.Osobní príplatek, který sloužil k diferenciaci v odmenování zamestnancu jižtento smysl podle preloženého návrhu ztratil. Upozornila, že odmenování v nekterýchoborech bude vnitrne rozdílné, napríklad civilní zamestnanec (ale též pedagog cizdravotník) a príslušník Vezenské služby Ceské republiky, což je neprijatelné.Konstatovala, že návrh vytvárí podmínky pro ruzné formy diskriminacezamestnancu, pro nežádoucí politizaci státní správy a ztrátu autority verejné správyjako verejné moci. Vytvárí rovnež podmínky pro vznik korupcního prostredí, pricemžza korupci je nutné pokládat také klientelismus. Dusledkem predloženého návrhubude odchod kvalitních zamestnancu ze státní správy a významná destabilizaceverejné správy.Predsedkyne Ceskomoravského odborového svazu civilníchzamestnancu armády (CMOSA) paní Ing. Jitka Šebková vyjádrila zásadnínesouhlas s predloženým návrhem. Upozornila, že v resortu MO jsou dve skupinyzamestnancu a tento návrh zakládá nerovnost mezi zamestnanci a pripojila sek návrhu paní Aleny Vondrové. Zduraznila, že dojde k vnitrnímu nesouladuv odmenování - voják z povolání a státní zamestnanec. Podporuje variantu sesníženým objemem prostredku na platy o 10% v rámci soucasného systémuodmenování, jako je návrh odmenování pro vojáky z povolání. Zástupce CMOSAJan Košta upozornil dále na skutecnost, že v žádné zemi Evropské unie není dánazamestnavateli tak možnost rozhodovat o výši platu svých podrízených jako by bylav Ceské republice. Predložený návrh znamená návrat pred rok 1989.Místopredsedkyne Odborového svazu zdravotnictví a sociální péce paníIng. Ivana Brenková zásadne nesouhlasila s predloženým návrhem. Pri tak zásadnízmene systému odmenování nejsou odborum k dispozici žádné resortní financníanalýzy, které by dokazovaly, že uvedené zmeny jsou nezbytné. Upozornila, žezáverem jednání s predsedou vlády RNDr. Petrem Necasem (27. srpna 2010) byladohoda na setkání a jednání odborníku odboru a MPSV k dalším variantám, kterémely být predloženy na jednání. Na tomto jednání žádné varianty rešení nebyly4predloženy. Jedná se o naprostou absenci sociálního dialogu, když dve ze trí stran(odborové svazy a zamestnavatelé) s predloženými návrhy nesouhlasily.Paní Alena Vondrová konstatovala, že bylo rozhodnuto bez analýz dopadusnížení objemu prostredku na platy a bez analýzy stávajícího systému odmenování,Takový prístup pokládá za vecne neprijatelný. Znovu zduraznila, že návrh jev rozporu s právem EU. Upozornila a tím doplnila své predchozí vystoupení, že návrhnebere v úvahu existenci zamestnancu, kterí mají podle § 303 zákoníku práce adalšími právními predpisy stanoveny zvýšené povinnosti a další omezení, napríkladvýdelecné cinnosti. Není vecne prijatelné, aby temto zamestnancum nebyl vyššírozsah povinností a další omezení kompenzován zvýšeným platovým tarifem jako jetomu nyní. Návrh je vuci této skupine zamestnancu jednoznacne diskriminacní,nebot se evidentne jedná o nerovný prístup, což je v rozporu s právním rádem CR iEU. Odborový svaz takový prístup zásadne odmítá.Predseda Odborového svazu pracovníku dopravy, silnicníhohospodárství a autoopravárenství Cech a Moravy pan Jan Rejský vyjádrilzásadní nesouhlas s predloženým návrhem. V dusledku realizace tohoto návrhuhrozí odchod kvalifikovaných zamestnancu, což povede ke zhoršení bezpecnosti nasilnicích hlavne v zimních mesících. Upozornil, že návrh je predkládán v podobeminimálních platových tarifu a není možné o jejich výši dále kolektivne vyjednávat,což je diskriminacní proti možnostem v podnikatelské sfére.Místopredsedkyne Ceskomoravského odborového svazu pracovníkuškolství paní Markéta Vondrácková konstatovala, že sice podle návrhu pedagogictíi nepedagogictí pracovníci by meli být odmenováni podle vlastního platovéhosystému, ale jeho podoba není známa. Tudíž se k tomu nemuže objektivne vyjádrit.U pedagogických pracovníku ministerstvo pro rok 2011 zarucuje, že jejich platyneklesnou, ovšem u nepedagogických pracovníku tato záruka neplatí.U zamestnancu ve verejných službách a správe (bez pedagogu) se jedná o prípravuodmenování na následující roky, nikoliv jenom na rok 2011. Vyvolává to obavu, ženavržený systém je otevrení prostoru pro další krácení mzdových prostredkuv následujících letech. Trvá na tom, aby byly predloženy analýzy dopadu kráceníobjemu mzdových prostredku na platy jednotlivých rezortu. Krácení objemu5mzdových prostredku o 10% nutne neznamená krácení tarifu o 10%. Bez techtoanalýz se jeví jednání nekorektní.Zástupce Odborového svazu pracovníku knihoven pan Vladimír Petrícekupozornil, že podle stanoviska odboru kompatibility Úradu vlády musejí clenské státyEvropské unie dodržovat obecné principy práva EU, které jsou porušeny. Konkrétnese jedná zejména o zákaz diskriminace v odmenování mezi muži a ženami (cl. 157SFEU, ex-cl. 141 SES a smernice 2006/54/ES) a dále zákaz diskriminacev odmenování na základe jiných diskriminacních duvodu, tj. rasy a etnického puvodu,náboženského vyznání nebo presvedcení, zdravotního postižení, veku nebo sexuálníorientace (problematika upravená smernicemi 2000/43/ES a 2000/78/ES). Vedleuvedeného taxativního výctu diskriminacních duvodu je nutno podotknout, žejudikatura ESD uznává i obecný zákaz diskriminace.Dále konstatoval, že smyslem predložených návrhu je rozhádat odborovésvazy a zamestnance mezi sebou.Paní Alena Vondrová se pripojila k predchozímu názoru a opakovanezduraznila, že predložené návrhy jsou v rozporu s právem EU a se smernicemi EU,napríklad též se smernicí EU o právu na informace a konzultace. Upozornila, žev navrhovaném systému nelze ani pri poskytnutí 100 % osobního príplatkudosáhnout u nekterých zamestnancu stávající výši platu. Zásadne nesouhlasila sezmenami zákoníku práce a upozornila, že uvedený zpusob projednávánípredložených materiálu je v rozporu s § 320 odst. 4 zákoníku práce. Konstatovala, žepredložený návrh jde nad rámec Programového prohlášení vlády a Koalicnísmlouvy.V nekterých prípadech je s nimi v prímém rozporu.Zástupce Ceskomoravského odborového svazu pracovníku školství panVít Berka požadoval možnost jednání s odborovými svazy a varoval preddezinformací pri zmene stávající systému odmenování.Zástupkyne Odborového svazu pracovníku kultury a ochrany prírodypaní Miroslava Knoflícková vyslovila nesouhlas s predloženým návrhem a se6snížením objemu prostredku na platy. Konstatovala, že predevším v resortu kultury,který je dlouhodobe podfinancován, by další snížení platu uvrhlo mnohozamestnancu na hranici bídy. Pouze ve trech príspevkových organizacíchministerstva kultury dosahují prumerné platy úrovne prumerné mzdy v Ceskérepublice, ve zbývajících 27 organizacích jsou pod úrovní, nekde i hluboko podúrovní prumerné mzdy. Dusledkem navrhovaných restrikcí bude omezení cinnostikulturních institucí, které muže mít dopady i do nekterých dalších odvetví, napr.cestovního ruchu. Za krajní rešení považuje odborový svaz snížení objemumzdových prostredku na platy o 10 % v rámci stávajícího systému odmenování.M. Knoflícková zpochybnila zámer posílit objem prostredku na nenárokovésložky platu na úkor platových tarifu a varovala pred krokem, kterým by bylorozhodování o rozdelování vetší cásti objemu verejných prostredku na platy sverenodo rukou vedoucích pracovníku príspevkových organizací. Dosavadní zkušenostiukazují, že rozdelování nenárokových složek platu neprobíhá v príspevkovýchorganizacích vždy korektne a jako príklad uvedla situaci v jedné z príspevkovýchorganizací MK CR, kde z celkového poctu 90 zamestnancu pouze 13 pobíralo v 1.pololetí 2010 osobní príplatek a 31 obdrželo odmenu.JUDr. Petr Šimerka podekoval úcastníkum jednání za jejich názorya konstatoval, že o prubehu jednání bude informovat pana ministra. Doporucil všemzástupcum odborových svazu, aby o svých názorech informovali resortní ministri.V Praze dne 3. zárí 2010Zapsal: Ing. Libor Santner, v.r.Odsouhlasil: JUDr. Petr Šimerka, v.r.

christo
Offline
Členem od: 24.06.2010
převzato z uložto

Dobrý den pane Šiška!
     Předpokládám, že se jedná o Vaší emailovou adresu. Jsem starobní důchodce levicového zaměření se silným sociálním cítěním. K Vaším článkům nemám samozřejmě nejmenších výhrad. Dovolte však abych vyjádřil svůj názor a zkuste mně pochopit a pouvažovat se mnou. Já osobně mám za to že připravovaná demonstrace bude velkým mezníkem a může ukázat jakou skutečnou sílu mají odbory. Myslím si, že pokud se podaří dostat do ulic sto tisíc pracujících napoprvé tak se to podaří napodruhé i napodesáté. Případná vysoká účast lidí musí mít několik cílů a musí mít strategii. Já ale zastávám názor, že pokud chceme demonstrací dosáhnou sociálních jistot musíme začat uvažovat reálně rozumem nikoliv srdcem. Musí se vycházet z toho z jakých subjektů je koalice složená, že jejím cílem je nahrabat si, zůstat u moci a nechat vše zaplatit lidem. Ovšem každý subjekt pravicové koalice je jiný a zranitelný na jiném místě. Zastávám názor, že demonstrace musí subjekty mezi sebou rozeštvat. Je potřeba využít toho, že každý z těch koaličních vládnoucích partnerů aby zůstal u moci bude ochoten zradit některého druhého partnera a přistoupit na vyjednávaní s odbory a na jejích požadavky. Myslím si, že koalice je slepenec, který by se dal mezi sebou rozeštvat tak aby se rozpadla a byly předčasné volby. Podívejte se na charaktery jednotlivých vůdců stran, kteří řadové občany považují za něco podřadného za onuce do bot a přitom oni sami svým charakterem nestojí ani za to aby jím řadový občan plivnul do tváře.
     Děkuji za pochopení a možná můj názor k něčemu dobrému přispěje.
                                                                                  důchodce z ČR

friends.007
Offline
Členem od: 27.07.2010
http://ulozto.cz/m/milenec01/
Realista
Offline
Členem od: 04.09.2009
Prosím o upload taky sem:

http://up.1web.cz/, protože přístup na Ulož to má dost lidí blokován. Děkuji za pochopení.

Marast
Offline
Členem od: 16.09.2009
Platy soudců a vojáků...

Dnes v Hydeparku - http://www.ceskatelevize.cz/porady/10252839638-hyde-park/210411058080913/
mj. *Myslíte si, že když se vojáci - stejně jako soudci - nemohou odborově organizovat, stávkovat ani kolektivně vyjednávat a jsou rovněž omezeni ve výdělečné činnosti, tak je jejich plat stejně nedotknutelný, jako plat soudců?

VSV
Offline
Členem od: 04.01.2010
A prezident soudcovské unie...

... Lichovník, ti Maraste, odpovídá: "Vojáci nerozhodují o právech a povinnostech jiných. Čili v tom je ten rozdíl. Čímž nechci opravdu vojákům sahat na jejich hmotné zabezpečení, ale ten rozdíl je v tom, že vojáci nerozhodují o právech a povinnostech někoho jiného. Čili oni nemají v zákoně, tak jako u soudců je v zákoně o soudech a soudcích, že stát zajišťuje nezávislost soudců také jejich hmotným zabezpečením."
- viz http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/210411058080913-hyde-park-ct24/
 
Jó, ti hoši soudcovští si to dovedou okecat :-)))))

lojzík354
Offline
Členem od: 11.09.2010
Pozor na Hrbatu

Pozor na Hrbatu
 
Vážení přátelé, vojáci, policisté, příslušníci vězeňské služby, hasiči a ti kteří jste ve služebním poměru a očekáváte, že Vám stát v budoucnosti bude vyplácet výsluhový příspěvek. Měli by jste zpozornět. Chystá se proti nám další vychytávka ze strany našeho milovaného ministerstva obrany. Ve vypořádání připomínek k zákoně o daních z příjmů, které nás připraví o 15% výluhového příspěvku se ministerstvo obrany mimo jiné vyjádřilo takto :
 
„Závěrem bych rád uvedl, že jednoznačně vnímám, že úsporná opatření jsou v současné době, ale i v budoucnu nezbytná, a to především v oblasti mandatorních výdajů. Připravuji proto i další úsporná opatření, která budou vycházet nejen z Koaliční smlouvy a z Programového prohlášení vlády, ale i z podrobné analýzy všech peněžních náležitostí vyplácených vojákům z povolání na základě zákona č. 221/1999 Sb., jako je např. vyloučení souběhu nároku na výplatu výsluhového příspěvku a platu ze zaměstnání ve státní správě. Takovéto zásadní kroky však budou vyžadovat širší diskusi zainteresovaných resortů a poté musejí být důkladně připraveny, aby byly přijaty společně jak pro příslušníky ozbrojených sil, tak i pro ostatní příslušníky bezpečnostních sborů.“
 
Jinými slovy, pokud budete pobírat výsluhový příspěvek, nebudete moci vykonávat funkci uklízečky v základní škole, nebo řadového občanského zaměstnance v žádné ozbrojené složce, úředníka plnící úkoly státní správy na obecních nebo městských úřadech, hlídače u VLS, neboť tito lidé jsou taktéž placení ze státního rozpočtu. Tím nás stát potrestá za to, že jste splnili zákonem stanovené podmínky na vznik výsluhových náležitostí. Toto opatření lze přirovnat k zákaz  činnosti podle § 49 trestního zákona, které se ukládají pachatelům trestných činů. Jak to vypadá se zdaněním výsluh to nekončí. Jedná se opět o bezprecedentní zásah do našich práv a svobod nyní mimo jiné v oblasti pracovního práva odporující ústavním principům zejména ustanovení č. 26 ústavní listiny základních práv a svobod kde se píše : „Každý má právo na svobodnou volbu povolání a přípravu k němu, jakož i právo podnikat a provozovat jinou hospodářskou činnost.“ Půjde opět o retroaktivní změnu podmínek výkonu služby ozbrojených složek, neboť současná právní úprava umožňuje zastavit vyplácení výsluhového příspěvku pouze v jednom případě a to, že bývalý voják z povolání opětovně vstoupí do služebního poměru. To je však kompenzováno jeho zvyšováním odslouženými léty. Čím by bylo kompenzováno toto další omezení práv se však ministerstvo obrany nezmiňuje.
            Ve všech vyspělých demokraciích jsou však úplně opačným směrem tak jako i ve věci zdanění výsluhových náležitostí. Tam naopak vysloužilcům stát nabízí místa ve státní správě, neboť jim je jasné, že pokud jim toto zajistí za odpovídajících podmínek, mají v něm do smrti loajálního úředníka. Né tak u nás, tam je nutné proti svým bývalým vojákům a policistům vést válku. Kdo seje vítr, sklízí bouři.
Jak vyplývá z informací zveřejněných na webu odborů vysloužilců je nositelem těchto myšlenek náměstek ministra obrany pro personalistiku p. Michal HRBATA.
 

Vladimír
Offline
Členem od: 05.09.2009
Vojáci by prostě neměli

Vojáci by prostě neměli zapomínat na to, kde jsou dveře do zbrojního skladu :-)

aiven
Offline
Členem od: 10.08.2010
Hrbata,tzv. souběh,TO SE DALO ČEKAT

Podívejte se do profesního životopisu našeho NMO pro personalistiku na ŠISu.Co jste čekali od člověka,který nebyl schopen po VVŠ Vyškov odkroutit ani rok,v roce 1989-93 uspěšně absolvoval VVŠ Vyškov,ale pak až do roku 2001 tam něco v jeho praxi cHybí,pokud to není administrativní chyba.V roce 2001 začal asi poprvé něco dělat a to jednatele stavební a obchodní společnosti PAREA sro,rozhodně tu dobu 8 let nekroutil nikde u motostřeleného útvaru jak jeho spolužáci,tak proč by zastaval a obhajoval nějaké výsluhy???Jinak by se koukal na věc,kdyby tomu tak bylo to dá rozum. Nic proti sportu nemám ba naopak.Je známe, že jeho koníčkem je sport, ,tak např. Dukla, kde má i spoustu známých, jak se sam i přiznal, to má po jeho dobu šefování dobre,zvlašt když nafasoval prezenty a sportovní součastky,že osobak měl co dělat.Věřim kdyby to šlo, tak sportovcum a trenerum nebo uředníkům Dukly navrhne i výsluhy a ani souběh by ho možná netrápil,i když uniformu nikdy nenosili nebo když nosili ,tak jen na rauty a medailovačky, aby veřejnost viděla kam patří a  kdo je platí.A vo tom to je.Kdyby byl NMO pro personalistiku např. byvalý vysloužilý voják,tak by ho podobná zhovadilost ani v duchu nenapadla,ale od podobného topmanagmentu jaký o nás rozhoduje lze očekávat kde co.Máme se asi na kde co těšit.No jo jiná doba.doufám že jsou to jen výkriky do tmy a stale existuje i nějaké Ministerstvo obrany alidi v něm,které háji zájmy vojaků v činné službě jako i těch co něco odsloužili a  ubraníme se zavedení podobných nápadů.Nebo je tady jen banda lidi co se vším souhlasí,protože se bojí, že přijdu o židli a ostatní aktivnější jen kradou???Tak to vypadá nejen v mediich,ale i v skutečnosti.

friends.007
Offline
Členem od: 27.07.2010
Elektronickou cestou mi

Elektronickou cestou mi přišel velice zajímavý dopis a myslím si, že není na škodu, kdyby si ho každý alespoň přečetl.
 
http://ulozto.cz/5801543/po-precteni-si-udelate-obrazek-sam.rtf

friends.007
Offline
Členem od: 27.07.2010
Generální stávka

Musíme dát politikům co jim patří
Dnes vyšel článek:
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/167953.aspx13.6.2010 21:32 - Středopravá vláda nejspíš zruší daňové zvýhodnění zaměstnaneckých výhod - stravenek, režijních průkazek a dalších benefitů. V rozhovoru pro pondělní vydání časopisu Týden to uvedl místopředseda TOP 09 Miroslav Kalousek. Letos v březnu po výhrůžce železničářů, že kvůli benefitům vyhlásí stávku, však poslanci v rámci legislativní nouze naopak přijali zákon, kterým daně za výhody opět snížili.http://ulozto.cz/5795640/kompletni-plat-s-navrhem.xlshttp://siska.blog.idnes.cz/
 
Takže jasný pokyn železničářům ať demonstrují taky.

Marast
Offline
Členem od: 16.09.2009
Dnes je 13.6.?

Chlape, tos převzal trošku starou informaci :-)
 
Tentokrát se Kalousek poučil a na benefity (zatím) šahat nebude...

friends.007
Offline
Členem od: 27.07.2010
Ani jsem si nevšiml, že je

Ani jsem si nevšiml, že je tam staré datum

friends.007
Offline
Členem od: 27.07.2010
STÁVKA

Musíme se bránit a nebýt jako figurky v rukou "mocných" které jsme si zvolili. Když chce být vláda vládou rozpočtové odpovědnosti, ať klidně podniká kroky, které povedou ke sníže dluhu. Ale sebráním platu st. zaměstnanců nic neřeší. Jen to ...ekonomiku zpomalí. Všichni nebo téměř všichni, kteří ve vládě, případně v parlamenu a senátu jsou, jsou tam již několik let a teprve teď chtějí šetřit???? Co dělali jako poslanci? Jako náměstkové? Jako ministři dřív? Cpali si kapsy našimi penězi a teď najednou je nutné šetřit? Nákupy Pandurů, letounů Cassa a stíhaček Gripenů je jen kapka v moři z toho co se zveřejnilo a vyplavalo napovrch. A přitom všechny tyto nákupy projednává vláda a schvaluje parlament jestli se nemýlím.
http://ulozto.cz/5795640/kompletni-plat-s-navrhem.xls

christo
Offline
Členem od: 24.06.2010
proč gen. Picek nechápe

  Vojáci chtěli demonstrovat, ale v ten den mají pohovory9.9.2010    Lidové noviny     str. 1    Titulní strana    ONDŘEJ STRATILÍK   
Sám jeho náčelník Vlastimil Picek však s demonstrací nesouhlasí: „Podle slov veteránů, kteří se na mě obracejí, má voják sloužit zemi, ne demonstrovat.“

http://ulozto.cz/5795640/kompletni-plat-s-navrhem.xls
možná by se na tuto tabulku mohl pan NGŠ podívat, spojit si to s celou řadou skandálů, snižováním hodností a podobně.
Ještě bych chtěl vidět ty tzv. veterány, co tvrdí že má voják sloužit zemi a ne demonstrovat. Možná budou mít tito mluvkové možnost  návratu do armády, až se na to řada lidí vysere.
A to jsem myslel že máme profesionální armádu v tržní ekonomice.

Vladimír
Offline
Členem od: 05.09.2009
Voják má sloužit své zemi a

Voják má sloužit své zemi a ta má dodržovat pravidla, se kterými obě strany při vzniku závazku souhlasily. Voják, který si nechá líbit flagrantní změnu těchto pravidel, neodůvodněnou objektivní situací a jiným způsobem neřešitelnou, není voják, ale debil. Stejně jako  ten, kdo od vojáka očekává, že na sobě nechá dříví štípat. Voják není věc, ani otrok, je to občan jako kdokoliv jiný, pouze převzal na svá bedra více poviností a za to očekává určitou kompenzaci a fér hru. Tyto povinnosti ovšem neobsahují bezduchou loajalitu.  

mika vrtulka
Offline
Členem od: 09.06.2009
Voják má sloužit své vlasti II.

Správně Vladimíre.
Škoda že to neví slizký bezpáteřní patolízal a posera Prcek. Generálská klika je totéž a plukovnická sorta taky nebude skákat jinak, než jak Vlasti milovník  falešně zapíská.
Alespoň snad ten nižší a střední vojenský stav na demonstraci dne 21. 9. 2010 ukáže, že voják má i hrdost.
Kdo si volno na demonstraci nevybojuje, je u mně mrtvej Prcek.

christo
Offline
Členem od: 24.06.2010
Bránit vojákům v soukromé demonstraci je šikana

Loajální na rozkaz
9.9.2010    Lidové noviny     str. 12    Názory
    Zbyněk Petráček   
 
Bránit vojákům v soukromé demonstraci je šikana
 
Nechte vojáky demonstrovat. To lze říci dva týdny před protesty proti vládním škrtům, kterých se – poprvé od revoluce – chtějí účastnit i vojáci. Máme profesionální armádu, jejíž příslušníci se dobrovolně rozhodli sloužit státu, v jeho zájmech a podle rozkazů velitelů. Znamená to však, že nesmí – mimo službu a v civilu – projevit svůj názor? Jistě, pro stát a vedení armády není problém převelet vojáky tak, aby byli 21. září mimo dosah protestů. Ale takový krok by měl jediný smysl: nechat veřejnost v domnění, že vojáci svůj názor nemají. Neříká se tomu náhodou šikana?
            V této optice je ideálem státu armáda zcela apolitická. Na první pohled působí skvěle, loajálně ke státu. Ale znamená to snad, že vojáci loajální ke svému státu, jeho zájmům i obranné doktríně musí být soukromně loajální ke každému počinu každé vlády? Tohle bychom si měli vyjasnit. Problém je, že si to nevyjasníme šikanou, která vojákům účast na demonstraci znemožní. Spíše naopak. Vojákům totiž nelze zakázat internet a díky Facebooku víme, že do skupiny „Proti snížení platů v armádě“ se zapojila čtvrtina jejích příslušníků.
            Leckomu se to jistě nelíbí, ale takový člověk nechť laskavě řekne: Co váží více? To, že vojáci vládní škrty kritizují, či to, že svou kritiku chtějí v civilu demonstrovat? Pak by ale mohlo vadit i volební právo vojáků a mohli bychom se vrátit k apolitické praxi první republiky, která vojákům (a četníkům) právo volit odpírala. Vedlo to k něčemu dobrému?
            Přísně apolitickou armádou byl za Výmarské republiky i wehrmacht. Byl apolitický natolik, že bez protestů sloužil i Hitlerovi. Tímhle dnes strašit nemusíme, ale tím spíše můžeme nechat vojáky, ať projeví svůj soukromý politický názor.

praporčík
Offline
Členem od: 08.09.2010
no comment
N_p
Offline
Členem od: 08.09.2010
Tak toto je návrh platových tříd pro bezpečenostní sbory MV
christo
Offline
Členem od: 24.06.2010
Demonstrace 21.9.2010
mr.Bc.
Offline
Členem od: 18.09.2009
pěkně nám to naplánovali :-)

Aby zabránili účasti na demonstraci příslušníků našeho útvaru to vymysleli dokonalým nápadem, a to takovým, že na 21.9.2010 máme všichni pohovory ohledně změny hodností. No není to skvělý nápad?:-) 

alone99
Offline
Členem od: 02.08.2010
to mr.Bc. a demonstrace

no pěkně to s váma udělali :-( ono si to chtělo zavčasu naplánovat dovolenou jako já. příp. zkuste zajít na transfúzní stanici a domluvit si odběr krve na 21. ráno odběr stihnete a zbytek dne máte volno a hurá do Prahy!!! jinak info pro českolipáky: 21.9. v 9:30 odjíždí autobus od okresního policejního ředitelství a nemaj problém vzít i nepolicisty, já tedy jedu s nimi !!! jedu v maskáčích bez jakýhkoliv označení. zdar a síly všem !!!

Marast
Offline
Členem od: 16.09.2009
Dárce krve

V úterý 21. září je i v ÚVN Praha možné darovat krev, a to od 7,00 do 10,30 hod.
http://www.uvn.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=600&Itemid=560&lang=cs
a potom páreček, kafíčko, trošku si odfrknout a vzhůru do demonstračního průvodu!!!
http://www.nosp.cz/o-nas/demonstrace-21-9-2010/Pokyny-pro-ucastniky-demonstrace

christo
Offline
Členem od: 24.06.2010
Francie se bouří proti důchodové reformě, v pondělí začne stávka

Přátele, tady by jsme si měli brát příklad, jak se to dělá. Okamžitě stávka jen proto, že by měli odcházet do důchodu v 62 letech. Tady je už 65 a ještě to chtějí posunovat. Takže žádné dohadování, ale rovnou do stávky a věřte, že tam si to odbory dovedou vybojovat.

No jo, jenže oni jsou poněkud jiná nátura, češi si zajdou na pivko, zanadávaj a zasyčí do půlitru slova plná zloby a nic se neděje.Češi bez hrdosti a takhle radikální??? To nikdy nebyli. Bohužel

alone99
Offline
Členem od: 02.08.2010
demonstrace

Na demo 21. jedu autem, kdo by měl zájem jet se mnou, ozvěte se mi na e-mail: alone99@seznam.cz . Odjezd z České Lípy v 9:30 směr Jestřebí, Dubá, Mělník.

christo
Offline
Členem od: 24.06.2010
ústroj na demonstraci

Vážení přátelé vojáci,
při účasti na demonstraci hlavně nezapoměnte na volbu správné ústroje.
Na základě dnešního zážitku, který bych spíše napzval totálním absurdistánem, kdy z T 810 ( nákladní vozidlo) vyleze voják- řidič v oděvu vz. 97 ( textil).
Podle Nařízení NGŠ k úspoře na výstoji, prosím nezapomínejte na přesně definované možnosti kdy si můžete vzít maskáče.
Je jich velice málo, a musíme je šetřit.
Nevím, zda-li takto šetří i v ostatních armádách NATO , většinou jsem vojáky viděl pouze v maskáčích ( Francie a podobně) a na slavnostní příležitosti nosí textil, ale možná se pletu.
Jen se děsím situace, kdy se z úsporných opatření nebudou smět nosit 97 a přejdeme na montérky.
Na druhou stranu aspon že army shopy jich maj dost.
Absurdistán, absurdistán. Ale kancelářské krysy zhýčkané polobotkami maj aspon radost. Pak je zajímavé je vidět s anžehlenými puky u maskáčů, kdy i baret spíše připomíná poklop hajzlu

Vercingetorix
Offline
Členem od: 31.08.2010
to christo

Píšeš hezky a souhlasím s 95% toho co píšeš, ale buď té lásky a nespojuj kancelářské krysy s polobotkama a poklopem od hajzlu. Možná to nevíš nebo jsi už moc dlouho v lesích, ale představ si že existují kancelářské krysy, které mají za sebou možná víc let u bojových útvarů a v misích než si ty umíš jen představit!! Takže please negeneralizuj. Z 22 odsloužených let mám odslouženo 13 let na nejnižších funkcích u jednotek: starší průzkumník, velitel družstva, ZVČ, Výkonný praporčík u bigošů, ženistů a mírových sil. V rámci toho pak 3 mise celkem 22 měsíců. Tohle je dnes už hudba minulosti a málokterý zelenáč ze školy nebo znáborovaný "voják" tohle zažije. Teď jsem už pár let v kanceláři a přesto jsem si "odskočil" na misi do Iráku. Kdo by podle tebe měl na těch úřadech a štábech sloužit? Podotýkám, že je ještě stále dost těch kteří opravdu nikdy u útvaru nesloužili a na žádné misis nebyli, ba dokonce neopustili místo v kanclu ani na střelby!! Na našem úřadě je nás ze 17 vojáků 10 kteří jsme přišli od bojových útvarů a z toho 5 se zkušenostmi z misí! Prosím příště neházej kancelářské do jednoho pytle!!  

christo
Offline
Členem od: 24.06.2010
to Vercingetorix

Vercingetorixi, děkuji ti za reakci na můj příspěvek. Ted mě trochu mrzí , co jsem napsal, protože to může skutčně vyvolávat dojem " házení všech do jednoho pytle" a navíc hlavně to tak nemám rád. Vím a znám několik schopných lidí, kteří jsou na úřadech a v armádě mají za sebou bohatou praxi. A nebudeš mi to kamaráde věřit, ti v mém chápání nepovažuju za úřaednické krysy. V žádném případě. Já mám na mysli ty, co v životě neochutnali klasickej útvar, cvičení, odpovědnost za lidi a tak. Takže se ti touto fomou i omlouvám za neštastné vyjádření a nedorozumnění. V konečném důsledku si však myslím, že názory máme podobné a že v reálném rozhovoru bychom si i určitě v řadě témat notovali. 

Vercingetorix
Offline
Členem od: 31.08.2010
to christo

OK beru na vědomí. Omluva není třeba, jen jsem nechtěl aby zapadlo, že existují i bojové kancelářské krysy :-). Věřím, že bychom si skutečně rozuměli!

Technik
Offline
Členem od: 30.06.2009
Vuvuzely!

5 prcků ze 4, doporučuje vuvuzely s sebou!!!
to aby nás bylo slyšet !!!!

mazut
Offline
Členem od: 07.10.2009
Nové vyhlášky a nařízení vlády

Vyhláška č.217/2010 Sb., o stanovení kvalifikačních předpokladů pro služební zařazení vojáků z povolání.
Nařízení vlády č. 223/2010 Sb., o katalogu prací vojáků z povolání.
Vyhláška č. 232/2010 Sb., kterou se mění vyhláška Ministerstva obrany č. 265/1999 Sb,.kterou se stanoví doba setrvání ve služebním poměru u vojáků z povolání, kteří se připravují k výkonu služby studiem.
 

Realista
Offline
Členem od: 04.09.2009
Někteří nesmí přijít...

... např. zaměstnanci finančních úřadů. Mají zákaz. Nejspíš od samotného Kalouska....

petr S.
Offline
Členem od: 05.09.2010
Re

Možná to bude první vlna protivládních akcí, které spustila PČR a AČR.
Sledujte www.nosp.cz

P-SOV
Offline
Členem od: 30.11.2009
Snížení tarifních platů 2011

Podle toho, jak byly vypořádány připomínky na MPSV to zatím vypadá, že do vlády budou tímto ministerstvem předloženy rozdílné návrhy na snížení tarifních platů u VzP a o.z.
 
VzP - má být zachována současná konstrukce stupnice platových tarifů snížená "POUZE" o 10 % - viz http://eklep.vlada.cz/eklep/getAttachment?id=vp_korn88ufxrc5.doc
 
o.z. - má být přijata varianta I., tzn. nebude zohledněna započitatelné praxe = budou zrušeny platové stupně - viz http://eklep.vlada.cz/eklep/getAttachment?id=vp_korn88uhtcyr.doc

friends.007
Offline
Členem od: 27.07.2010
Trestní Zák. - to je šité

Trestní Zák. - to je šité přímo pro řešení právníka, zda se tohoto nynější vláda nedopouští
 
Demonstrace bezpečnostních složek § 314 Sabotáž(1) Kdo v úmyslu poškodit ústavní zřízení nebo obranyschopnost České republiky anebo poškodit mezinárodní organizaci zneužije svého zaměstnání, povolání, postavení nebo své funkce nebo se dopustí jiného jednání k tomu, abya) ma...řil nebo ztěžoval plnění důležitého úkolu mezinárodní organizace, -------------------------- --------------------------------------------------------------------orgánu veřejné moci, ozbrojených sil nebo bezpečnostního sboru,---------------------------------------------------------------------------------------------- hospodářské organizace nebo jiné instituce, nebob) způsobil v činnosti takového orgánu anebo takové organizace nebo instituce poruchu nebo jinou závažnou škodu,bude potrestán odnětím svobody na tři léta až deset let, popřípadě vedle tohoto trestu též propadnutím majetku.(2) Odnětím svobody na osm až dvanáct let, popřípadě vedle tohoto trestu též propadnutím majetku bude pachatel potrestán,a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny, nebob) spáchá-li takový čin za stavu ohrožení státu nebo za válečného stavu.(3) Odnětím svobody na deset až dvacet let, popřípadě vedle tohoto trestu též propadnutím majetku, nebo výjimečným trestem bude pachatel potrestán,a) způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 těžkou újmu na zdraví nejméně dvou osob nebo smrt,b) způsobí-li takovým činem škodu velkého rozsahu,c) ohrozí-li takovým činem závažně mezinárodní postavení České republiky nebo postavení mezinárodní organizace, jejíž je Česká republika členem, nebod) zorganizuje-li takový čin za stavu ohrožení státu nebo za válečného stavu.(4) Příprava je trestná.