Lidem postiženým povodněmi se v kritické situaci z noční oblohy pomoci nedostalo.

22 replies [Poslední]
sokol
Offline
Členem od: 21.06.2009

Lidem postiženým ničivými povodněmi na střední Moravě z 24. na 25.6.2009 se z noční oblohy pomoci nedostalo, přestože IZS požádal AČR, aby vyslala vrtulník do této ohrožené oblasti. Vrtulník Mi - 171Š držící službu SAR na letišti v Přerově sice odstartoval, ale bez nočního vidění či přídavného světlometu SX-16 a patřičného výcviku osádky by záchranné práce nad touto oblastí byly spíše sebevraždou a tak osádka byla nucena se vrátit. Myslím si, že kdyby představitelé armády nedopustili stažení vrtulníků W-3A Sokol z vrtulníkové základny v Přerově do Prahy-Kbel a odchod pilotů speciálně vycvičených pro tuto záchrannou činnost do zálohy, nemusely mít tyto povodně tolik obětí. Přál bych těmto lidem, kteří přišli s tak nesmyslným řešením na likvidaci tak skvěle fungujícího systému SAR jak na letišti v Přerově, tak i v Plzni-Líních, aby se jednou ocitli v podobné situaci. Zcela určitě by pak byly jiného názoru. Mám takový dojem, že se armáda více orientuje na zahraniční mise a naše daňové poplatníky má tzv. na háku. Jinak by se nemohlo stát, že vrtulníky W-3A Sokol stojí v tom lepším případě v hangárech a čeká se, zda se někde najdou prostředky na jejich generální opravy.

Anonym
reakce na článek

Hrozně by mě zajímalo kam by jsi s tím světlometem letěl a co by  jsi tam viděl,  kolikrát jsi měl na očích nvg, že se tady o používání tohoto vybavení vyjadřuješ, znáš nějaké omezení atd., přestaň už fňukat a užívej si civilu

Anonym
jojo, sorry. v deset večer

jojo, sorry. v deset večer tam byla bouřka tak se tam nedá o půlnoci dostat.. (Podotýkám, že v médiích nepadlo ani slovo o případné nízké dohlednosti)

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Bohužel

Pár chytrých makovic, po navlečení NVG na přilbu a proštudování jejich omezení, pozbylo zcela rozumu. Nedokáží pochopit, že článek není o neschonosti pilota či jednotlivce, ale o systému, který někdo prosadil na základě zkreslování skutečností kolem výcviku a nadsazováním letových schopnosti Mi-171Š za podpory nesebekritičnosti především ve vztahu k letům v noci za použití NVG. Taky došlo k obrovskému podcenění vlivu výcviku na SARové činnosti. Opět jsem nezachytil, jediný argument kterým by Anonym mohl oponovat, pouze mám pocit o absolutní nadřazenosti pisatele nade mnou. Čímpak je asi podložena? Že by skvělými výsledky v nočních SAR misích? Nebo tím NVG?
S NVG jsem nelétal, ale co jsem si v rámci objektivity pročetl, je anglický manuál pro použití NVG a nevěřil jsem vlastním očím, jak tyto informace byly v rozporu se sebevědomím prohlašením pana Brauna o až všeschopnosti tohoto zařízení ve vztahu ke službě SAR. V Bosně jsem opravdu nebyl a protože jedině tam se pravděpodobně odehrával ten SAR  výcvik o jakém se mě sokolníkovi ani nezdálo. O jiném výcviku Mi-171Š pro tuto službu totiž nevím.
A k tomu koho nebo co bychom tam viděli se nemohu vyjádřit, ale co mohu dnes s jistotou tvrdit, je že bychom tam se stávající vycvičeností pilotů Mi-171Š pro úkoly SAR,  vrtulník Mi-171Š ani s 6ti NVG na palubě nepotkali. :)
A čistě soukromě, nepatří svoboda projevu k požitkům civilu?

Anonym
Neměl jsem čest si vyzkoušet

Neměl jsem čest si vyzkoušet to vaše slavné NVG,ale mohu zcela určitě říci,že jsem se světlometem SX-16 nalétal mnohem více možná něž ty za celou svoji dosavadní leteckou kariéru a za mnou stojí činy,zachráněné lidské životy.Co jsi udělal ty pro lidi a vaše daňové poplatníky?Možná jsi si byl přivydělat Bosně popř. v Kosovu a teď si užíváš nějaké vyšší velitelské funkce a papouškuješ názory tvých nadřízených, to je tak všechno. 

Anonym
Tak buď krátká kariéra pilota

Tak buď krátká kariéra pilota a nebo jsi si s tím světlometem přisvěcoval i ve dne. A TO SE NEMÁ!
Nevisela v minulosti tvoje fotka v místnosti PVS v koutku naši nejlepší? Nebo si teprve v půlce prvního zápisníku?
Hele, a kdyby jsi v páté třídě zabral, taky by tě vzali do mise, pak by ti dali NVG a teď by jsi alespoň věděl o čem to létání je, nebyl bys v depresi, měl bys dobrou náladu a nešly by z tebe takový sr--ky.
Tak ať ti to stojí, TYČINY...za tebou.

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Nechápu tě anonyme...:)))

Povím ti proč jsem nebyl na misi. Nebylo to způsobené pátou třídou, tedy má neúčast na misích, ale prostějovským systémem spravedlivého hodnocení. V době kdy jsem měl zájem jít na misi, tak se přidělovala pouze dle trvalého bydliště a tím byl Prostějov, to byla ta správná elita. To jsem tedy v občanském průkazu neměl. A k odůvodnění tohoto faktu byly použity i argumenty typu - víš, já ještě nemám dodělanou střechu na baráku tak tam musím jít já. Možná jsou již autoři těchto skvělých myšlenek o spravedlnosti v civilu. Je ale nutno konstatovat, že mnoho z tohoto způsobu prostějovského vedení a řízení lidí dodnes zůstalo v Přerově zachováno. Je mi zle, při pomyšlení na tu dobu, a je mi zle při pohledu na tvůj příspěvek, který si nic nezadá s propagátory tehdejšího velení a jejich pohledu na spravedlnost. Jenom nevím proč bych já ve svých 41 letech měl obstarávat, místo těch tehdejších prospěchářských hovad, dnešní Afghánistán? Ať nezdrhají do civilu a ukáží to celému národu jak na tom jsou. Pravděpodobně to ale odskáčou kluci, ktěří na tomhle lidském humusu nenesou nejmenší vinu a budou tam muset jít i bez strávení nové mašiny a bez Bosenských zkušeností. Nevadí. Přesto těm férákům, co na tom mají lví podíl a  teď zdrhají, jim do civilního života nepřeji nic zlého. Uznávám, že na to mají právo. Nejsem jako oni. Ale morální zodpovědnost za stav přerovského letiště z nich již nikdo nesejme a já jim to vždy rád připomenu. Pokud si některý čitatel myslí, že plivu na všechny létající, tak jenom poznamenávám, že je na tomto letišti mnoho kluků, kterých si velmi vážím a nerad bych, aby to chápali jako útok proti sobě. Mají odvahu a kuráž říci pravdu a mluvit otevřeně, ale to je jev, který není příliš častý u lidí zodpovědných za vedení a velení tohoto útvaru.  Mají i odvahu jít do boje, kterou jsem pod tímto velením já neměl.
Jinak pokud máš odvahu ty, tak se tu podepiš a bojuj za svoji pravdu. Mohu se mýlit a to kdykoli, umím do dnes i změnit názor na spoustu věcí, ale tvůj příspěvek, byť je hodne sugestivní, opět neobsahuje žádné informace, které by mohli jenom trochu nahlodat mé přesvědčení o stavu naší armády. A o tobě, soudě dle úrovně tvého příspěvku, se radši v tomto kontextu ani nezmiňuji.

Anonym
Když čtu tvé zvratky anonyme....

Se nedivím, že je na tom letectvo a potažmo celá army tak špatně.
takových jako ty...velkých velitelů a náčelníků a "pilotů" který toho víc odlétali hubou než za kniplem jsem u letectva za 20let zažil víc než dost! kdo uměl ten umí, kdo stál za h...o v uniformě, stojí za h....o i dnes. Příkladů v okolí mám víc než dost.
Možná tvé chytrosti teď ještě baští podřízení, no až budeš v civilu, tak si položíme vedle sebe výpl. pásky ju???
Až budeš umět to co umí KIKIN tak se na to rád půjdu podívat!
KIKINA znám roky a s ním jsem nikdy neměl "bobky". 

Míra P
Offline
Členem od: 13.07.2009
Mindrák bez argumentů

Jestli jsi pilot, tak chápu, že jsi anonym. V povědomí lidí ještě piloti stále platí za extratřídu. Ale mentální invalida jako ty určitě o létání nic neví, takže jsme tady všichni úplně v pohodě.

Anonym
Pěknýýýýý!!!!!!

Je super, že jste se rozjeli. Musím si to všechno v klidu přečíst.
                                                                              Čegevara

mika vrtulka
Offline
Členem od: 09.06.2009
Ahoj Dr. Ernesto Rafaeli Guevaro de la Serna

Tak a jsme tu a budeme bušit do té plukovnicko-generálské mafie, která ovládla Armádu České republiky

Anonym
Nejsem odborník,

ale proč se na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku vrtulníky Mi-8/17 bez problémů pro SAR používají? Podle mého názoru jsou na záchranné práce (ne na leteckou záchrannou službu, to může plést dohromady jenom pitomec, popř. redaktor české televize, jak jsme se přesvědčili) vhodnější (nosnost, velikost nákladové kabiny) než W-3A Sokol. A kde se bude držet služba SAR, až se Přerov zruší?

Anonym
Armády Slovenska, Maďarska a

Armády Slovenska, Maďarska a Polsko jsou shodně s Českou republikou pohrobci Varšavské smlouvy, která za ideální cvičný vrtulník považovala Mi2 a střední dopravní vrtulník jako sokol vůbec neměla.
Vrtulníky Mi17 u nás nejsou pro SAR vhodné z hlediska přístrojové nevybavenosti, nevybavenosti prostředky proefektivní pátrání (vyhledávací světlomet SX16), o letové výdrži (mi17 - 2 hodiny vs. Sokol 3,5hodiny) a vycvičenosti osádek nemluvě.
Polská branná moc NAVZDORY tomu o čem se nás NGŠ snažil přesvědčit, používá kromě typu mi 17 a jeho varianty-létajícího člunu, používá vrtulníky Sokol a Anakonda. Pro seznámení hledejte web Marinarky Vojennej. Mimochodem vrtulníky Sokol/Anakonda se používají jako pátrací a záchranné zatímco větší Mi8/17 jako transportní.
Při pohledu směrem na Západ, jednoznačně převažují typy jako Blackhawk, SeaSprite a -ano, větší- Puma/Superpuma/Cougar.
 
Argumenty NGŠ a mluvčího přerovské základny o větší přepravní kapacitě (přičemž jmenovaní fabulují o možnosti přepravit až deset ležících pacientů naráz v jedné Mi17) jsou zcestné poněvadž agilní W3A s vycvičenou posádkou stejný počet pacientů přepraví stejně nebo rychleji a s větším komfortem.
 
Závěrem, Vrtluník Mi17 je takřka dvakrát těžší než Sokol. Aby se udržel ve vzduchu, zákon akce a reakce neomylně a navzdory hodnostem vyžaduje aby směrem k zemi tekl dvakrát větší součin hmoty vzduchu*rychlost proudu. Čili po selsku, Mi 17 na zachraňované víc fouká.

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Jiří Kohout

Protto, že nejste odborník, nevíte o spoustě smluv a nařízení, které se týkají právě propojení SARu a IZS. Opět se jedná o demagogii armády. Ani redaktorka ČT a nikdo jiný z našich řad tyto pojmy nezaměňuje. Pouze mohu konstatovat, že z celého smluvního procesu vyplývá, že SAR zasahuje ve prospěch IZS pouze v okamžiku kdy hrozí nebezpečí z prodlení. Tedy v okamžiku kdy stávající LZS nebo policie odmítne letět. Potom se pro záchranu lidského života zveda SAR a je téměř v pozici LZS nebo jiného speciálu. Vždy jde o velmi špatné povětrnostní podmínky, např. soudobé povodně to jasně ukázali. PČR i LZS odmítli letět. Nejsou na to vycvičeni. Právně jde ovšem o zcela jinou činnost. Podmínkou této služby jsou dobře vycvičené posádky a vybavený vrtulník. Jinak neletí také uplně stejně jako jiní provozovatelé a potom tato spolupráce ztrácí smysl. Tím že v SARu stojí Mi171Š s nevycvičenými piloty prostě spolupráce s IZS ztratila smysl, jelikož nejsou o nic lepší než soukromé LZS, spíše díky těžké mašině horší. Budou držet pouze SAR a to v horší kvalitě než sokol a obyvatelstvu v krizi nepomohou.

mika vrtulka
Offline
Členem od: 09.06.2009
Odpovím otázkou. Má Slovensko

Odpovím otázkou. Má Slovensko a Maďarsko vrtulníky W-3A Sokol? Polsko je jistě má a také je v SARu používá.
Mají Německo, Rakousko, Finsko, Kanada, USA vrtulníky Mi-171? Nemají? Tak to asi mají mizernou úroveň SARu, že?
Jste jen obětí armádní propagandy řízené gen. Pickem.

Anonym
Slovensko

No jistě! ze Slovenska si můžeme brát vzor :-) LZSL základna Sliač dnes mají problémy postavit i ostrou hotovost 2 x MiG-29 pro NATINADS.
Nelétá se, necvičí se. Není na čem a za co! Navíc z OS SR odešli zkušení lidé,po jedné z mnoha reorganizací. 
V ničem si to nezadá s AČR

Anonym
Povodně ! A co vyhazov pro 5000??

Ještě že ty povodně jsou.... Taktéž k nim jsou upřeny oči našich daňových poplatníků.
A tak v tichosti bez většího zájmu médií a díky neinformovanosti dańových poplatníků, kteří žijí v naději, že si platí obranu a ochranu bude z armády vyhozeno 5000 "kusů"!
V po. a úterý 29/30 června již byla tato "sqělá novinka" oznámena některým "kusům" za jejich velikého nadšení. Tyto "kusy" mají  "padáka" ke dni 31/12 2009.
Aby se nestalo, že se "uklidí" a přežijí např. bv kádrové dispozici, je tzv. STOP stav, tedy žádný velitel - manager nesmí s jakým koliv "kusem" provést personální pohovor a nabídnout jiné místo. Takto šikovně donutí "kusy" s "černým petrem" opustit milovaný resort. A když to je po odsloužených 13/14 letech tak to je pro "personalisty" optimálni.
Pro počínání personalistů v tomto období vyšel ze Tvarůžkova jakýsi "normativní předpis"
"Restriktivní opatření v personalistice........atd" Sorry, ale jeho text je tajemný jako "hrad v Karpatech" a běžnému "kusu" naprosto neznámý.  
Zcela jistě to bude "právní perla"
K padákům více info najdete zde, upozorňuji, že informace je nutné brát s rezervou a skutečnost je zcela jiná.       
http://www.naseadresa.cz/cz/s347/c908-Zpravodajsky-portal/n4928-Armadou-se-siri-panika-kvuli-propousteni-ministr-chce-zrusit-pet-tisic-mist
http://www.novinky.cz/domaci/172594-v-armade-zavladla-panika-kvuli-propousteni.html
 Na www.army.cz nic takového nehledejte. Tam se dočte P.T. čtenář, jak byli povýšeni generálové a vše je vlastně super!!!

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Restriktivní opatření v personalistice

Nedá se to sehnat? To je ta správná potrava pro tento Web..:-)

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Bohužel

Soudobá personální politika AČR jednoznačně tenduje k vylučování schopných a erudovaných lidí z řad armády, protože tito lidé se proti nekorektnímu rozhodování v nejvyšších patrech armády ozývají a hlavně se nebojí. Pro nemorálního křiváka ve velitelské funkci je to jako rudá na býka. Prostě se ho zbaví při vhodné příležitosti. A toto je vynikající příležitost, udělat čistku ve snaze zakrýt všechny zhovadilosti, které se napáchaly. Co ale zbyde z armády. Jaká bude v boji, když v ní zustanou jenom ti ustrašení a zásadně loajální k velitelským kádrům. Budou mít dostatek odvahy čelit smrti, pokud nedovedou čelit v suchu a bezpečí domova svému neférovému veliteli?

Anonym
Personální politika

v AČR neexistuje. Jinak by nebylo možné vyhodit erudovaného odborníka, který splňuje veškeré předpoklady k další službě, zatímco pupkatí i mladí karieristé, jímž dělá problém i jediný shyb na hrazdě dokáží díky svým "férovým" jednáním a hobby zvanému anální speleologie přežít vše.
To jenom na základě zaujatého hodnocení jednoho "přizdisráče" na velitelské funkci.
Zde by bylo bylo dobré si napsat, že Karierové hodnocení a Personální hodnocení  +
ZOT jsou skutečně obyčejnými "blacklisty - knihami hříchů" do kterých, když si nadřízený naslintá dle libosti, umožní mu to zbavit se "nepohodlného" podřízeného, to relikvie z dob dávno zaniklé ČSLA. 
jak toto vše funguje  ve skutečnosti si můžete nastudovat v následujícím odkaze který doporučuji armádní správě  vydat knižně a rozdávat zdarma ve Vyškově jako rukověť rekruta.
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2001011201
 
 

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Padělkovo normativní osvícení

Tak to tomu black listu dalo zelenou. Vlastně nyní existuje docela nefér systém jak vojáka vyhodit, aniž by cokoli udělal v rozporu se zákony. Tím se otvírají stavidla pro Skvělou personalistiku. Sice nyní je to pouze v konteextu prověrek, ale dá se použít v budoucnu i jinak. A voják nemá ochranu.

Kikin
Offline
Členem od: 23.06.2009
Problematika ohnoutů a přizdisráčů

Dfens-cz je můj oblíbený a tipuji, že AČR je ve čtvrtém stupni zamoření. Pravidlo honem pryč jsem využil při první příležitosti. Nedalo se  s nimi žít na jedné základně...:-)

Anonym
Souhlasssss

Ano, 100% pravda, kolikrát jsou na jednom útvaru celé rodinné klany. Od manželských párů přes bratry kdy jeden šéfuje druhému ( za dob "kdy to nestálo za nic se takové věci netolerovali" ) a skutečně jedná se již o čtvrtý stupeň zamoření.
Jednoduše pro neznalé  "já na bráchu, brácha na mne"
 
 
ještě mne napadá jedna věc:Armáda pro svojí plukovnicko - generálskou mafií která je skryta v Pupíkově a Tvarůžkově každý den připravuje briefing (rozebírá se i jak si poslední vojáček ve Vyškově uprdl) a také svodku výběru z novin a časopisů kde se objevili články o AČR.
Docela by mne zajímalo, zad-li se v té svodce objeví i odkaz na tento web a už vidím ty kyselé naduté xichty, jak se tváří............................................................ :-)))
S tímto vědomím mám hned lepší neděli.